Recent, Data Intelligence, în parteneriat cu Ariel, a realizat un studiu* care ne arată că 70% dintre români:
- consideră că fetițele sunt mai apreciate pentru că sunt frumoase și liniștite decât puternice și curajoase;
- consideră că fetițele sunt mai apreciate pentru că sunt frumoase și liniștite decât pentru că sunt puternice și curajoase;
- confirmă faptul că o fetiță este mai des apreciată pentru că este frumoasă și liniștită decât pentru că este curajoasă și puternică;
- consideră că fetițele ar trebui să fie mai degrabă frumoase și liniștite decât puternice și curajoase.
Concluziile aceleiași cercetări ne demonstrează că:
- 65% dintre români cred că băieții sunt încurajați să fie puternici și curajoși;
- 70% dintre părinții de băieți îi învață pe băieți să nu plângă;
- 86% dintre părinții care au un băiat și o fată cred că băiatul nu trebuie să plângă.
În ciuda acestei abordări diferite a educației, mai mult de jumătate dintre respondenți consideră că educarea copiilor prin stereotipuri de gen poate influența negativ percepția de sine a acestora.
Detalii despre practicile de Egalitate și Incluziune la Procter & Gamble
Compania Procter & Gamble se concentrează pe trei domenii în care poate avea cel mai mare impact, la nivel global. În primul rând, se folosește de publicitatea sa importantă și de vocea din mass-media pentru a combate prejudecățile de gen. De asemenea, P&G elimină barierele în calea accesului fetelor la educație, oferind oportunități economice pentru femei prin programe corporative și de marcă și prin promovarea politicilor. La P&G, se creează un mediu de incluziune și egalitate de gen, în timp ce se militează pentru egalitatea de gen și intersectorială la locurile de muncă din întreaga lume, astfel încât fiecare să poată contribui la potențialul său maxim. În fiecare dintre aceste domenii, P&G colaborează cu organizații extrem de dedicate care ne împărtășesc angajamentul și alături de care contribuim cu resursele, talentele și abilitățile noastre pentru a avea un impact mai mare. Mai multe informații despre activitatea acestora pot fi găsite la https://ro.pg.com/egalitatea-de-gen/.
* Studiu realizat în 2023 de Data Intelligence, în parteneriat cu Ariel, pe un eșantion reprezentativ din punct de vedere demografic, la nivel național, de 800 de respondenți (femei și bărbați, din toate mediile sociale și segmentele de vârstă).