Cum ai putea sa îmbini ideea de site web cu cea de design vintage?
Datorită caracterului estetic pronunţat, tendintele vintage influenţează inclusiv perioada actuală, atât în ceea ce priveşte moda, cât şi prin alte tendinţe.
Vintage are o definiţe destul de alunecoasă, referindu-se adesea la tot ceea ce este produs conform epocilor trecute. Totuşi, vintage ilustrează perioada dintre anii 1920 şi 1960, aşadar între antic şi retro. Vintage oferă un aer vechi, încărcat de istorie, nu doar ideea unor obiecte de tipul celor vândute la târguri. Vintage este însăşi povestea cuprinsă între anii mai sus menţionaţi.
Acest curent îşi face simţită prezenţa inclusiv în web design, fiind preferat în special de cei care doresc să strecoare elementele specifice acestei perioade. E lesne de observat cum se pot încorpora efectele vintage unor activităţi cât se poate de actuale, cum ar fi web designul.
Atunci când ne hotărâm să oferim site-ului nostru un aspect vintage, avem de parcurs câteva teme specifice, pentru ca rezultatul să fie cel aşteptat. Principalele elemente pe care trebuie să le avem în vedere atunci când optăm pentru un efect vintage sunt următoarele:
Hârtia
Perioada vintage este caracterizată de hârtie, desigur, datorită absenţei plasticului. Amintim aici posterele, afişele, scrisori şi telegrame, precum şi ziare, ilustrate şi reclame. Pungile de cumpărături, prezente în multe dintre reclame evidenţiază şi ele acest element specific anilor aceştia.
Culori
Având în vedere că vorbim despre o întoarcere în timp, sugerez alegerea culorilor care amintesc de vechi scrisori şi ziare. Aşadar, alegeţi tonuri de galben, bej, crem, maro, gri chiar cu alternanţele de alb şi negru ale ziarelor. Se poate folosi şi galben la imaginile cu ziare, pentru a spori în acest fel iluzia de vechi.
De asemenea, observăm că posterele vintage sunt pline de culoare. Se pot folosi, desigur, culori, însă trebuie să reţinem că aceste culori erau pale, lipsite de strălucire. Albastru, roşu sau verde, orice folosiţi, aveţi grijă ca nuanţele să nu fie prea tari sau luminoase.
Obiecte
Putem apela la absolut tot ceea ce se găsea în perioada respectivă în casele oamenilor şi în preajma acesteia. Aparate de radio, telefoane, televizoare, decorul bucătăriilor sau maşini, desigur, toate acestea să aparţină anilor pe care urmărim să îi transmitem. Se pot alege inclusiv imagini ale produselor alimentare, cafea şi ţigări.
Pin-up girls
Pin up girls apar în special în reclamele vremii. În genere ele erau modele sau actriţe, simbol al frumuseţii şi al sexualităţii, a căror apariţie în revistele şi afişele vremii garanta vânzarea produselor prezentate. Ele sunt o alegere potrivită, amintind poate cel mai bine de perioada vintage. De asemenea, posturile provocatoare prin intermediul cărora prezentau ţigări sau alte produse, pot avea acelaşi efect şi cu sit-eul tău.
Fonturi
Fontul are puterea de a atrage cel mai mult utilizatorii. Dacă dorim un font compatibil temei noastre, trebuie să alegem unul care exprimă un scris cât mai caligrafic. Vom crea astfel un efect personal. Studiaţi posterele vintage, vă vor inspira alegerea fontului.
În acest fel, respectând paşii de mai sus, efectul vintage va transmite cu siguranţă ceva din magia perioadei respective. Personalizând site-ul cu o temă vintage, nu doar că ne vom aminti cu drag de aceşti ani dar vom putea oferi lumii actuale puţin din sensibilitatea şi din frumuseţea unei epoci nemuritoare.
Aici puteţi vedea mai multe exemple de site-uri cu design de inspiraţie vintage. Aruncaţi o privire: webdesignledger.com
Carla Schoppel
Surse foto: