Simţi că ţi-ai ales job-ul greşit, domeniul greşit sau cariera nepotrivită? Să faci o mare schimbare nu este niciodată prea uşor dar, cu siguranţa, poţi încerca oricând să te reprofilezi.
Fie că ai 25 de ani sau 45, schimbarea carierei poate părea o sarcină imposibilă. Cu siguranţă ştii că acum nu mai există joburi pentru o viaţă dar schimbarea unui loc de muncă este un aspect, în timp ce schimbarea totală a direcţiei în viaţă este altceva.
Dacă simţi lipsă de chef, de energie, plictiseală, te simţi stresat, depăşit de sarcinile de la job, înseamnă că este timpul pentru o schimbare.
Întrebarea care îţi vine prima oara în minte este, cu siguranţă: “ Ok, acum de unde încep?”
Pentru a avea o idee cât mai clară asupra schimbării în carieră pe care vrei să o faci, ai aici cinci paşi pe care să îi urmezi:
1. Hotărăşte dacă e timpul pentru o schimbare. Eşti plictisit de ceea de faci, te simţi neîmplinit chiar şi după ce ai realizat ceva, ţi-ai pierdut interesul pentru lucrurile care obişnuiau să te bucure. Te trezeşti gândindu-te, cu lipsă de chef, că iar trebuie să mergi la muncă… Bineînţeles, schimbarea carierei nu este singura soluţie, atunci când te simţi aşa. Poţi alege să faci schimbările necesare chiar la locul de muncă şi să îţi regândeşti strategiile.
2. Scrie-ţi misiunea. În mod ideal, munca este o expresie a ceea ce suntem. O carieră de succes combină valorile tale, talentul şi ceea ce este cu adevărat important pentru tine.
Gândeşte-te la cineva care trăieşte viaţa pe care o invidiezi. Care parte din viaţa aceasta ţi-ai fi dorit să fie a ta? Scrie pe hârtie ce îţi doreşti cu adevărat de la tine, de la viaţă şi care sunt lucrurile care contează cu adevărat pentru tine. Apoi gândeşte-te, pe baza a ceea ce ai notat, unde ar fi locul în care te-ai potrivi cel mai bine.
3. Fă un inventar al realizărilor personale. Te va ajuta să îţi aduci aminte de punctele tale tari şi de ceea ce ai făcut sau faci în continuare bine. De asemenea, te poate ajuta să îţi evaluezi slăbiciunile şi să vezi unde mai ai de lucrat. Scrie pe o foaie de hârtie tot ceea ce ai realizat pe toate planurile. Vei avea cu siguranţă de meditat.
4. Fă un inventar al competenţelor. Fă o listă cu tot ceea ce faci bine. Roagă-i pe ceilalţi să îţi împărtăşească percepţiile lor despre punctele tale tari. Nu te rezuma doar la sarcinile de muncă. Dacă te pricepi să îţi convingi partenerul să facă lucrurile aşa cum vrei tu, înseamnă că aptitudinile persuasive sunt destul de dezvoltate. Îţi place să organizezi petreceri la care îţi inviţi toţi prietenii? Atunci ai un punct forte în zona leadership-ului şi al aptitudinilor organizaţionale.
Lista poate continua, nu îţi subestima calităţile, cu siguranţă vei afla lucruri noi despre tine!
5.Adună informaţii. După ce ai listat realizările tale, competenţele, valorile şi pasiunile tale, a venit momentul să găseşti locurile de muncă ce se potrivesc cel mai bine cu descrierea ta personală. Caută pe internet, în ziare sau pe site-uri specializate. Acesta este momentul în care nu trebuie să găseşti locul de muncă perfect ci doar să creezi o listă cu opţiuni.
Include şi acel job care îţi atrage atenţia, chiar dacă nu ai toate aptitudinile cerute. Ia în calcul toate posibilităţile, într-o manieră obiectivă.
Probabil vei fi nevoit să mai faci cursuri de calificare, să înveţi lucruri noi, cu alte cuvinte, să fii flexibil.
Nu te speria, schimbările sunt necesare în viaţa ta, mai ales atunci când începi să te simţi neîmplinit. Odată ce ai luat riguros deciziile necesare, trebuie să mergi până la capăt şi să te laşi purtat de valul unor experienţe noi.
Andreea Nicoleta Alistar
Surse foto: