Finalistii competitiei Urbaniada

opt-proiecte-au-trecut-in-a-doua-etapa-de-jurizare-in-competi-ia-urbaniada-259

Opt proiecte au trecut în a doua etapă de jurizare în competiția Urbaniada

 

Cele 83 de proiecte înscrise în competiția Urbaniada, ce urmărește îmbunătățirea spațiului urban, au fost evaluate și notate de către juriul format din specialiști în urbanism, sociologie, arhitectură și antropologie. Dintre acestea au fost selectate opt proiecte pentru cea de-a doua etapă de jurizare. Proiectele finaliste sunt: „Reactivarea cinematografului ARTA din Cluj-Napoca”, „Centrul Comunitar TEI”, „Tandem Navigator”, „Brăila – Chercea Parc – Cum se poate transforma (cu puțini bani) un teren viran într-un parc relocând resursele locale”, „BiblioHUB PILOT”, „Comuna universitară – un spațiu al implicării”, „Urboteca 2.0”, „Izvoare urbane pentru comunitate”.

Astfel, s-a încheiat prima etapă a jurizării competiției organizate de ING Bank și The Institute, etapă în care membrii juriului au acordat note individual, online, pe baza criteriilor orginalitate, relevanță, fezabilitate, metodologie, buget și sustenabilitate. Membrii s-au abținut de la votarea proiectelor în care aveau un potențial conflict de interese. În cadrul unei întâlniri, juriul a avut posibilitatea de a semnala și propune să fie reevaluate proiecte pe care le-a considerat valoroase. Notele acordate proiectelor sunt publice pe www.urbaniada.net.

“Cu ocazia primei ediții Urbaniada, din nou, mi s-a demonstrat că suntem înconjurați de o diversitate mare și de bună calitate de activități și inițiative ale societății civile. Proiectele depuse sunt extrem de valoroase pentru dezvoltarea mediului nostru de trai și sunt un purtător de cuvânt al comunităților urbane.

Proiectele propuse pentru faza a doua a concursului pot avea un impact major în mediul în care se implementează, dar au posibilități reduse în a găsi parteneri de finanțare. Selectarea pentru a doua fază demonstrează originalitatea, relevanța și fezabilitatea acestora. Detalierea din cadrul etapei care urmează ar trebui să aducă argumente suplimentare legate de metodologia de implementare și sustenabilitatea proiectelor, evidențiind posibilitatea continuării lor și după derularea finanțării câștigate în Urbaniada”, declară arhitectul Attila Kim, membru al juriului Urbaniada.

Proiectul „Reactivarea cinematografului ARTA din Cluj-Napoca” își propune transformarea cinematografului într-un loc activ, un catalizator pentru comunitate, funcționând nu doar ca loc de proiecție a filmelor de artă, ci ca spațiu cultural semnificativ pentru întregul oraș, în care filmele și activitățile culturale devin evenimente sociale în sine.

„Centrul Comunitar Tei” este un loc pentru comunitatea cetăţenilor din cartierul Tei din Bucureşti. Proiectul are două componete: construcţia propriu-zisă a centrului şi programul de activităţi concentrat pe cetăţenie activă şi responsabilă, activare culturală şi educaţie.

„Tandem Navigator” își propune continuarea proiectului „My Way Smart” finanțat de ING Bank prin care a fost dezvoltată o aplicație GPS pietonal pe platformele IOS și Android, destinată persoanelor cu deficiențe de vedere, și un server cloud care până în iulie 2016 va conține o bază de date cu aproximativ  2500 de puncte de interes public cartografiate cu ajutorul unor aparate GPS de înaltă precizie achiziționate în cadrul aceluiași proiect.

Proiectul „Brăila – Parcul Chercea” urmărește amenajarea fostului parc situat în zona de acces pietonal principal al cartierului datorită potențialului de focalizare și funcției de „poartă” între cartier și zona centrală a orașului.

„BiblioHUB PILOT” este un proiect în derulare ce are ca scop re-activarea filialelor Bibliotecii Metropolitane București (BMB) și transformarea lor în HUB-uri care să deservească și să susțină prin activitățile lor dezvoltarea comunităților locale.

„Comuna Universitară – un spațiu al implicării” este un proiect de advocacy și urbanism conceput de Miliția Spirituală în urma ocupării Facultății de Istorie din martie-aprilie 2013 pentru a transforma curtea interioară a clădirii, actualmente utilizată ca parcare, într-un spațiu comun, nereglementat, care să faciliteze socializarea studenților și interacțiunea acestora cu profesorii lor într-un cadru informal, propice dezvoltării gândirii critice, atitudinii civice și stimulării creativității lor.

Proiectul „Urboteca”, în parteneriat cu ATU în 2014-2015, a fost un cadru de experimentare a conceptului de “Food Truck” ca mod de organizare de evenimente în care să se discute despre dezvoltarea urbană în general. „Urboteca 2.0” reprezintă o îmbunătățire a acestui concept: Atelierul Mobil Interactiv (AMI) se va instala și va transforma temporar spații publice din București pentru planificarea participativă a viitorului acelor zone urbane.

„Izvoare urbane pentru comunitate” își propune, printr-o campanie de advocacy, cu sprijinul locuitorilor zonei, să implice consilieri locali în responsabilizarea față de nevoia accesului gratuit la apa potabilă, curățenia mediului, dar și amenajarea urbanistică.

În următoarea etapă, finaliștii ȋși vor prezenta individual proiectele ȋn fața juriului și a board-ului de CSR ING. Ȋntâlnirile vor avea loc ȋn data de 24 februarie 2016, iar lista câștigătorilor va fi anunțată până pe 1 martie 2016. Proiectele alese vor trebui finalizate până la 1 noiembrie 2016.

Adrian Soare (Arhitect-Partener- SYAA), Andrei Șerbescu (Arhitect-Partener ADN BA), Attila Kim (Arhitect), Bogdan Iancu (Lector universitar Departamentul de Sociologie, Facultatea de Științe Politice – SNSPA), Mircea Toma (Președinte ActiveWatch), Oana Preda (Director Executiv CeRe), Rudolf Grӓf (Arhitect-Partener Vitamin Architects), Teodor Frolu (inițiator Rowmania) și Vera Marin (Arhitect, Președinta Asociației pentru Tranziție Urbana din România) formează juriul Urbaniada.

Logo urbaniada

ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională de origine olandeză, care oferă servicii bancare unui număr de peste 33 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – persoane fizice, mici antreprenori, companii medii și mari, instituții financiare.

ING Bank România a început în 2011 un proces de dialog social cu principalii beneficiari locali (clienți, angajați, presă, ONG-uri) pentru a afla care sunt așteptările și nevoile acestora. Pornind de la rezultatele acestui proces, ING Bank România și-a construit strategia de responsabilitate socială corporatistă, urmând trei direcții: Educație financiară si antreprenoriat, Educație pentru copiii din grupurile dezavantajate și Dezvoltare urbană.

The Institute reprezintă ecosistemul industriilor creative. Inițiază și organizează evenimente de 17 ani și aduce împreună antreprenorii, profesioniștii și publicul acestor industrii din România. Prin tot ceea ce face contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional.

institute.ro; facebook.com/Institute.ro

Lasă un răspuns