Publicațiile nemțești au avut numai cuvinte de laudă pentru colecția prezentată de creatoarea de modă Irina Schrotter la Berlin Fashion Week, conform ziarului Adevărul.
Irina Schrotter, alături de Lucian Broscățean, au prezentat la Săptămâna Modei de la Berlin colecția primăvară/vară 2013, pentru care au primt aplauze și aprecieri, atât din partea publicului, cât și din partea criticilor de modă.
Creațiile minimaliste și pline de feminitate s-au bucurat de un real succes și au detronat eleganța negrului folosit deseori de artiști din toată lumea. Colecția „Shapes of Light‟ a fost creată de tânărul designer Lucian Broscățean special pentru Irina Schrotter și se evidențiază prin feminitate, senzualitate, lejeritate și detalii subtile.
Ținutele prezentate la Berlin sunt vaporoase și elegante, simplitatea acestora fiind creionată în culori pastel precum bej, alb sau roz pal. Elementul surpriză al show-ului a constat în apariția unor creații moderne, în nuanțe de portocaliu.
Berlinul, provocarea supremă
Irina Schrotter a declarat, pentru „Adevărul‟, că Berlinul a fost provocarea supremă care i-a ridicat și cele mai multe întrebări: „Este moda românească pregatită să treacă la un alt nivel, cel la care aspirăm cu toții? Este momentul propice? Gândim altfel decât ei? Moda noastră are valoare doar pe plan local sau se poate integra cu ușurință într-o cu totul altă piață?‟.
Răspunsurile au fost, din fericire, cele corecte. „Am realizat acest lucru încă de la prima ediție a Berlin Fashion Week, atunci când, sub umbrela Romanian Designers, am arătat celor mai importanți jucători de pe piața modei mondiale ce înseamnă creativitatea românească‟, a mărturisit creatoarea de modă. Rezultatul a fost unul îmbucurător, începând cu cronicile elogioase din cele mai importante reviste de modă și până la un material special realizat despre designerii români de către Euronews.
„La Berlin am arătat o cu totul altă Românie, diferită de cea prezentată cu obstinație pe posturile de televiziune. România adevărată în care creativitatea și seriozitatea coexistă în armonie‟, a adăugat Irina Schroter.
Jurnaliștii de la Berliner Zeitung au titrat „Steaua Berlinului‟, referindu-se la creațiile impresionate semnate de Irina Schrotter. Aceștia au apreciat că rochiile de seară colorate, bluzele transparente de mătase și ținutele din organza au reprezentat punctele forte ale colecției. Irina Schrotter a declarat pentru ziarul german că „negrul este culoarea crizei‟, de aceea nu există în optimista sa colecție.
Publicația a explicat că artista vine din Europa de Est, unde există tehnici diferite de producție a articlelor vestimentare și unde industria modei nu este al fel de dezvoltată precum în celelalte regiuni ale Europei. Designerilor români le este dificil să țină pasul cu marile companii de modă, pe cât de dezvolate, pe atât de rapide.
Cu toate acestea, în România există foarte mulți tineri talentați care creează haine elegante, moderne, de înaltă calitate. Irina Schrotter a demonstrate că și în zonele sărace, cu salarii mici, se poate produce modă de lux. Mai mult decât atât, aceasta este și apreciată. Artista are șase magazine în România, de unde iubitorii de modă își pot achiziționa ținute deosebite, croite la standarde internaționale.
Irina Schrotter a mărturisit că visul ei a pornit cu un mic magazin în Iași, orașul ei natal. Astăzi, creatoare de modă are trei fabrici și 1.200 de angajați care lucrează pentru cele mai mari case de modă din Italia, Franța și Marea Britanie.
Brand-ul Irina Schrotter a fost lansat acum mai bine de 21 de ani în Iaşi, iar creaţiile ei au fost mereu apreciate ca o alternativă şic a ţinutelor de zi cu zi. În prezent, casa de modă a ajuns să fie prezentă pe patru continente, în 17 ţări.
Sursă: Adevarul.ro