La Martina: un stil inconfundabil inspirat de jocul de polo pe iarba

In urma cu aproape 150 de ani, doua regimente ale cavaleriei britanice isi dovedeau tenacitatea si spiritul de echipa, in cadrului primului joc de polo pe iarba derulat pe baza unui regulament bine pus la punct. Sub ochii unei multimi curioase si entuziaste, membrii armatei britanice, imbracati in tinute formale si purtand cizme de calarie, ofereau un spectacol unic, care peste cateva decenii avea sa confere jocului de polo pe iarba, nu doar confirmarea unei competitii capabile sa suscite interesul, ci si atributele unei manifestari complexe, in care tenacitatea se alatura fair-play-ului si elegantei desavarsite.

La Martina - 17.12.2013 (11)

Asemenea oricarui joc a carui popularitate creste de-a lungul timpului, polo-ul pe iarba nu a intarziat sa isi desemneze un dress-code adecvat, menit sa faciliteze miscarea libera si neingradita, iar in acelasi timp sa se integreze stilului britanic clasic, care isi subsumeaza sobrietatea si rafinamentul discret. La finele secolului al XIX-lea, militarii fideli jocului de polo pe iarba obisnuiau sa poarte camasi albe cu maneca lunga, asortate cromatic pantalonilor bufanti, stransi pe gamba si cravate sau papioane in nuanta regimentului din care faceau parte. De-a lungul timpului insa, vestimentatia adoptata pentru jocurile de polo cu iarba, a suferit modificari, gulerele prelungi fiind scurtate dat fiind ca incomodau jucatorii, iar camasile fiind inlocuite cu tricouri din jerse de bumbac, incheiate cu nasturi – actualele tricouri “polo” – nu mai putin elegante, insa fara doar si poate mult mai potrivite pentru activitatile sportive.

La Martina-048

Fondat in anul 1985 de Lando Simonetti, un argentinian cu origini italiene, fost jucator de polo pe iarba si cu un background consistent in retail, brandul LA MARTINA a devenit in scurt timp lider global in ceea ce priveste echipamentele profesionale de polo, realizate la cel mai inalt nivel calitativ. Daca in primii ani, LA MARTINA si-a concentrat eforturile asupra manufacturii de sei, cizme si caschete, ulterior gama de produse a fost extinsa, astfel incat sa includa absolut toate tipologiile de piese vestimenate si accesorii menite a intregi look-ul pasionatilor de polo pe iarba si nu numai.

La Martina-050

La inceputul anilor ’90, LA MARTINA a avut initiativa de a alcatui o echipa de polo pe iarba, ai carei membri au participat la toate turneele de pe terioriul argentinian, inclusiv la Argentinian Open, cel mai important eveniment competitional din lume dedicat acestui joc. Jucatori renumiti de polo pe iarba au devenit clienti fideli La Martina, iar comenzile speciale de tricouri si camasi pentru echipele de club nu au intarziat sa apara.

Un alt parteneriat onorant pentru LA MARTINA este cel cu Guards Polo Club, asociat familiei regale britanice  si desemnat cel mai pretigios club de polo din lume, de revista The Polo Magazine (Printul Philip, Duce de Edinburgh este presedintele clubului inca de la infiintarea sa, in anul 1955, iar Regina Elisabeta a II-a patroneaza magazinul La Martina dedicat jucatorilor profesionisti, pe care de altfel l-a si inaugurat in urma cu 3 ani, la Guards Polo Club in Windsor).

In 2002, LA MARTINA s-a alaturat targului Pitti Uomo desfasurat la Florenta, dorind sa se faca cunoscut in arealul fashion european. Feedback-ul pozitiv primit in urma participarii la targ, a condus la deschiderea de flagship store-uri LA MARTINA in locatii cheie: Milano, Roma, Madrid, St. Tropez, Capri, Sylt, iar din 2009 brandul este prezent si in renumitul Dubai Mall.

 

Incheierea colaborarii cu celebra marca de automobile de lux Maserati, a reprezentat o noua etapa in dezvoltarea LA MARTINA. In 2011, La Martina a realizat o editie limitata de camasi polo pentru Maserati, cu insemnele distintive, replica fidela a modelului oficial de camasa al Maserati Polo Team. De altfel, Maserati a si sponsorizat echipa de polo pe iarba a Italiei de-a lungul etapelor de calificare pentru Polo World Championship.

In ciuda expansiunii continue, LA MARTINA nu s-a multumit doar cu mentinerea nivelul calitativ al produselor, ci a investit in extinderea gamei, adaugandu-si in portofoliu cateva modele de ceasuri, accesorii din piele sau parfumuri ce poarta semnatura casei. Mai mult decat un brand specializat in echipamente de polo pe iarba profesionale si vestimentatie adaptata, LA MARTINA a conturat un intreg univers creativ, menit sa exprime din plin un lifestyle cat se poate de autentic si de original. Nu intamplator toate boutique-urile LA MARTINA adopta un design unitar si elemente decorative unice, mobilierul fiind special creat pentru brand, astfel incat sa poata reda elementele definitorii unui stil country, dar rafinat: podele din lemn, covoare din lana, canapele confortabile din piele, servicii de ceai din argint in stil british, volume princeps ale unora dintre cei mai cunoscuti scriitori, piese transmise din generatie in generatie precum tablouri sau mici obiecte de arta etc.

Colectiile LA MARTINA se adreseaza in procent de 70% segmentului masculin si 30% celui feminin, iar clientii brandului fac parte din categoria celor pentru care tendintele in moda palesc in fata unui stil personal recognoscibil, care integreaza fiecare piesa vestimentara sau accesoriu in propriul lifestyle, fara prea mare efort, care nu isi doresc sa epateze si care adora sa isi petreaca timpul liber desfasurand activitati sportive in aer liber. Un brand multicultural care alatura excelenta competitionala dovedita a jucatorilor de polo pe iarba argentinieni, sofisticarii, gustului cosmopolit si fair-play-ului tipic britanic.

Magazinul LA MARTINA situat la parterul Baneasa Shopping City este cel mai mare magazin al brandului din Europa Centrala si de Est (o suprafata de 220 mp) si include colectiile aproape integrale ale liniilor ready-to-wear pentru femei, barbati si copii, accesorii, incaltaminte si parfumuri.