PATZAIKIN 2014 oficial in Romania. Vitrine noi oficial la EVA-design romanesc.

Vineri, brandul PATZAIKIN a prezentat, in premiera, Colectia 2014 semnata de designerul Oláh Gyárfás intr-un tur de evenimente desfasurate pe axa Downtown Bucharest in doua din fostele magazine simbol ale capitalei: Magazinul Eva din Bd. Magheru nr. 9 (devenit anul acesta Eva – Design Romanesc) si Magazinul Bucuresti din strada Lipscani. Fiecare eveniment a fost adaptat audienței: la Eva – Design Romanesc a avut loc intalnirea Touch & Feel – o discutie fata in fata intre echipa de creatie din spatele colectiei si jurnalisti si specialisti din industria modei si lansarea noilor vitrine imbracate de sarbatoare, iar la Magazinul Bucuresti, la Grolsch Anti-Mall, a fost programat un performace live display, sub numele Anti–catwalk.

Creata sub semnul invitatiei de a revizita sensul obiectelor si spatiilor cotidiene si de a le revalorifica, colectia PATAZIKIN 2014 atrage atentia, prin dubla lansare in doua magazine importante ale Bucurestiului de altadata, ca designul romanesc contemporan poate participa si la “reciclarea” si reinterpretarea spatiilor simbol ale orasului.

Colectia PATZAIKIN 2014, semnata de Olah Gyarfas, este conceputa ca un laborator deschis in care designerul cauta noi posibilitati de joc cu diferitele forme, pattern-uri, obiecte gasite sau tehnici artizanale proprii diverselor situatii intalnite in viata. Simplitatea lucrurilor din preajma, revizitate de ochiul curios si atent al designerului,  este „reciclata“ in configuratii si materiale noi, printr-un proces care conduce la ideea de reconectare fireasca a oamenilor la natura.

Ca intr-o cercetare de laborator, Gyarfas supune materialele si culorile unor experimente de separare si fuziune. Materialele textile devin adevarate obiecte de observatie: detaliile sunt augmentate, taieturile sunt hiperdimensionate, iar texturile extrase sunt transformate in pattern-uri iconice. Gama de culori este restransa pana la esenta pentru a se intrese in mod natural cu noua interpretare a materialelor. Tocmai de aceea, aproape toate articolele colectiei masculine sunt concepute initial ca piese albe, suprafete simple peste care se suprapun, ulterior, straturi multiple, unele abia perceptibile. Colectia dobandeste astfel o taietura sculpturala si austera, intr-o cromatica minimalista, in acord cu simplitatea si naturaletea devenite semnatura distincta a brandul PATZAIKIN.

Colectia PATZAIKIN 2014 marcheaza colaborarea cu fabrica romaneasca de tesaturi din in, canepa si bumbac PRODIN, furnizor al materialelor pentru toate articolele de vestimentatie. De asemenea, cu aceasta ocazie incepe si colaborarea cu brandul MUSETTE pentru realizarea pieselor de incaltaminte si accesorii.

Povestea de succes a brandului PATZAIKIN a inceput in 2011, din dorinta de a reevalua si extinde rolul traditiilor mestesugaresti in practicile design-ului local si de a incuraja oamenii sa se reinventeze printr-un dialog neconventional cu natura. De la lansarea sa oficiala, PATZAIKIN si-a bazat viziunea pe un model de implicare sociala, considerand imbracamintea si accesoriile produse drept „conectori“ la lumea exterioara. Ceea ce confera unicitatea design-ul PATZAIKIN este inspiratia sa locala, extrasa din traditiile culturale si mestesugaresti ale comunitatilor de pescari din Delta Dunarii, brandul devenind un omagiu adus de multiplul campion olimpic si mondial Ivan Patzaichin locului sau de origine.