Slăbeşti…Dormind!

În timp ce jumătate din planeta apelează la diete, sport, tratamente, infometare dând jos kilogramele în plus pentru a avea o siluetă perfectă în timpul verii, există studii care ne arată că un somn profund şi de durată pe timpul nopţii te ajută să slăbeşti mult mai sănătos  şi mai uşor.

Conform unui studiu realizat la Universitatea din Chicago, somnul scurt mareste nivelul de grelina, un hormon care stimuleaza foamea,  in acelasi timp favorizand retentia de grasime si reducand consumul de energie.

O persoană care doarme 7 ore pe noapte şi arde 2500 de calorii în timpul zilei, dormind numai o ora in plus, poate să scape de încă 147 de calorii în aceeaşi zi!

Un somn de calitate, ţine kilogramele departe

Nu numai durata somnului este importantă, ci şi calitatea sa! Somnul scurt şi de proastă calitate  contribuie la apariţia bolilor cronice şi relaţionează cu luarea în greutate, diabetul şi mortalitatea prematură.

Calculează-ţi timpul de somn!

Ca să determini care sunt orele potrivite de somn pentru tine, trebuie să urmezi trei paşi simpli:

  • Vezi care este ora obişnuită la care te trezeşti!
  • Dă ceasul înapoi cu 7 ore şi jumatate!
  • Pune o alarmă care să îţi indice că aceea este ora ta de mers la somn!

O persoană trebuie să doarmă în medie cel puţin 5 cicluri a câte 90 de minute de somn profund, sau mai exact 450 de minute pe noapte. Spre exemplu, dacă în mod normal te trezeşti la 7:30, ora ta de mers la somn trebuie sa fie cel tarziu la 00:00.

 

Ardeiul iute-Ingredientul secret pentru un somn perfect

Conform unui studiu realizat in Australia, la Universitatea din Tasmania, mancarea condimentata poate sa te ajute sa dormi mai bine si sa iti aduca un plus de energie pentru a doua zi.

 

Consumă zilnic chilli pentru sursa de energie şi poftă de somn !

Cercetatorii australieni au descoperit ca poţi adormi mult mai uşor atunci când consumi mâncare bogată în chilli. Rezultatele cercetării au arătat  ca cei care au participat la studiu şi au consumat mâncare condimentata, au obţinut cu aproximativ 30% mai multă energie în timpul zilei, chiar dacă durata somnului le era redusă cu 20 de minute.

Capsaicina îţi controlează ciclurile de somn

„Atunci când consumi chilli, capsaicina, substanţa responsabilă de iuţimea ardeilor, are efecte benefice asupra somnului. Aceasta acţionează asupra senzorilor din creierul tău şi îţi controlează ciclurile de somn, afirmă dr. Eduard Bolohan, reprezentant al produselor Chilliburner şi Chillishape.

 

Combinand efectele capsaicinei cu o dieta echilibrata, exercitiu fizic si un somn profund de 8 ore vei accelera procesul de slabire.

Ce poţi face dacă nu îţi prieşte mâncarea picanta ?

Deoarece pentru unele persoane consumul zilnic de ardei iute poate fi o adevarată provocare, pe piaţa româneasca au apărut tablete de slăbit, preparate pe bază de extract natural de ardei iute, Chilliburner.

Cu o singură capsula de Chilliburner pe zi :

  • Îţi reglezi somnul – datorită cantităţii de capsaicina conţinute !
  • Scapi de senzaţia de usturime !
  • Arzi până la 1000 kj pe zi !
  • Îţi este stimulată pierderea în greutate – prin creşterea metabolismului !

Sforăitul partenerului îţi pune în pericol silueta

Dormitul cu televizorul deschis, reglarea unei temperaturi nepotrivite în camera de somn şi  sforăiturile partenerului sunt printre principalii factori perturbatori pentru odihna ta. De exemplu, persoanele care lucrează noaptea şi dorm ziua, suferă frecvent de exces de greutate, diabet, şi chiar depresie.

De aceea este important să urmezi câteva reguli simple:

Discută cu partenerul despre cum poate să înveţe câteva trucuri simple pentru a diminua intensitatea sforăitului.

Există zgomotele sau lumina în exces în dormitor! Nu consuma cafea, alcool, ceai, băuturi răcoritoare, tutun sau cafea, pentru ca funcţioneaza ca stimulente înainte de a merge la culcare !

Nu rezolva sarcini care cer concentrare mentala înainte de a te culca ! Dormi într-o cameră bine ventilată şi evită excesul de frig sau caldură !

Nu rămâne treaz în pat timp îndelungat !