De ceva timp te-ai tot gândit să începi o afacere online, dar nu știi de unde să începi? Niciodată nu a fost mai ușor că până acum să pui bazele unei afaceri online, cu ajutorul unei tehnologii de vârf care include câteva instrumente de marketing online și de publicitate. Iată de ce aspecte trebuie să ții seama atunci când vrei să te apuci de treabă.
De unde începi?
Succesul în afacerile online necesită mult timp în fața laptopului. Înainte de toate trebuie să fii cât de cât familiarizat cu cultura Internetului. Trebuie să înțelegi și să știi instrumentele Web și diversele rețele de socializare (Facebook, Twitter, RSS Feeds).
Odată ce visezi aceste lucruri, primul pas ce trebuie făcut este înregistrarea domeniului. Este vorba despre adresa ta de pe internet care este unică, asemenea unei piese de proprietate intelectuală, la fel ca un brevet sau marcă comercială. Există numeroase registre de unde îți poti achiziționa un domeniul pe numele tău. Urmează un Web Host, o companie care practic îți va „închiria” un spațiu necesar site-ului tău pe serverele lor.
Mai trebuie să stabilești, în funcție de tipul afacerii tale, o anumită modalitate de a plăti online și metodele în care livrezi produsele ce se pot găsi acolo. Fiind la început de drum trebuie să aduci cât mai mult trafic pe site și de fiecare dată când ai ceva nou de spus, trimite cliențiilor tăi un newsletter. Este un mod eficient de a fi aproape de ei și de a le aduce aminte de existența afacerii tale.
Învață din succesul altora
Nu uita că întotdeauna ai ce învăța de la oamenii din jurul tău. Ascultă și învață de la predecesorii tăi. Ce instrument online folosesc în promovarea afacerii lor sau care este cea mai bună abordare în acest domeniul? Încearcă să descoperi răspunsul la aceste întrebări de la ei, după care adaptează-le afacerii tale.
Tu ce site ai ales pentru afacerea ta?
Site-ul este prima interacțiune cu clienții tăi, de aceea trebuie să îi acorzi ceva atenție atunci când vine vorba despre modul cum se prezintă acesta, altfel spus interfața cu utilizatorul. Este recomandat să alegi un site care să fie în temă cu produsele pe care tu le pui la dispoziția cliențiilor și să nu fie atât de aglomerat astfel încât cei care intră pe site să se piardă printre multitudinea de butoane și de categorii. Un site creat cu bun simț și lejer este tot ce ai nevoie pentru un start de succes.
Operațiuni zilnice
De la zi la zi încercă să descoperi și să afli despre noi instrumente care să te ajute să operezi în cadru afacerii tale online. Nu evita nici cărțiile despre afaceri de unde întotdeauna ai ce învăța ceva util și nou pentru afacerea ta.
SEO sau optimizarea site-ului cu ajutorul motoarelor de căutare
O bună metodă pentru a crește vizibilitatea site-ului tău este SEO. Ce înseamnă SEO? Search Engine Optimization sau optimizarea site-ului are în vederea creșterea vizibilității site-ului tău prin o poziționare mai bună în rezultatele căutăriilor prin motoarele de căutare precum Google, Bing sau Yahoo. Acest lucru se face prin intermediul unor mici ajustări aduse desing-ului și layout-ului site-ului tău. Pentru acest lucru există o multitudine de agenții și freelanceri care îți pot da o mână de ajutor.
Marketing eficient pentru afacerea ta
Să fim clari! Fără ajutorul unui marketing eficient, noul tău website nu va produce nicio vânzare, iar tu în mod cer nu vrei asta. De aceea trebuie să fii conștient de importanța instrumentelor de marketing pentru succesul afacerii tale. Scopul marketingului este cel de a aduce câți mai mulți clienți pe site-ul tău. Cum faci acest lucru? Trebuie să fii o persoană creativă și să ai campanii online cât mai îndrăznețe și mai interesante, pentru a atrage atenția publicului.
Aceștia sunt câțva pași esențiali pentru a porni o afacere în mediul online. Dacă vei ține seama de aceste lucruri mici, dar esențiale la care vei adăuga ceva răbdare, multă muncă și devotament vei vedea că vei reuși în a avea o afacere de succes în domeniul online.
Ionela Văcaru
Sursa foto:
wealthcreationprofessionals.com