Greşeli pe care le facem în timpul dietei

O dietă eficienta nu se recunoaşte doar după cât de mult este lăudată, sau după numărul de oameni care au încercat-o şi sunt mulţumiţi de ea. Dieta perfectă trebuie, în primul rând, să fie sănătos gândită, din punctul de vedere nutriţional și, în al doilea rând, contează cât de bine respecţi paşii pe care îi implică.

Drumul spre o siluetă de invidiat nu este o cursă. Este posibil ca, de multe ori, nerăbdarea să fie una dintre cele mai reprezentative greşeli făcute în timpul dietei, fie că este vorba despre nerăbdarea de a slăbi sau de graba de a termina repede o masă.

Acestea fac parte dintr-un şir mai lung de greşeli făcute, în timpul dietei. Mai jos, vă sunt prezentate cele mai frecvente abateri de la o dietă corectă.

Dietă fără sport

Cu siguranţă cea mai întâlnită greşeală, în prezent. Numărul persoanelor care fac sport de dragul menţinerii în formă, scade, pe zi ce trece. De ce este aceasta o greşeală, în special, în timpul dietei?

Pentru că o mare parte dintre pierderile în greutate suferite în timpul dietei, reprezintă ţesut muscular, ceea ce înseamnă că, deşi arăţi mai slab, în realitate ţesutul gras nu este încă total eliminat. Astfel, după încheierea dietei, corpul are tendinţa de a înlocui pierderea în greutate tot cu ţesut gras şi rişti să iei în greutate, chiar mai mult decât ai reuşit să dai jos.

Prea multe proteine şi prea puţine calorii

Dacă te-ai gândit să înlocuieşti caloriile cu proteine, să ştii că nu este, în totalitate, o idee bună. O dietă corectă, sau mai bine spus, orice meniu sănătos, trebuie să conţină toţi nutrienţii, în cantităţi echilibrate. Corpul tău are nevoie de carbohidraţi, deoarece aceştia sunt responsabili de arderile ce se produc în organism, în timpul exerciţiilor fizice.

Nu te grăbi

Evită să mănânci pe fugă. În ultimii ani, datorită obsesiei legate de slăbit, am ajuns să privim mâncarea ca pe o substanţă, ca pe o doză de care organismul are nevoie, imediată, pentru a potoli foamea, astfel că, primul pas pe care îl facem în alegerea hranei, este acela de a citi eticheta sau de a ne concentra, în mod obsesiv, pe ingrediente.

Astfel nu mai reuşim să ne bucurăm de savoarea alimentelor. În loc de salată, vedem un bol de vitamine. Dacă am mânca fără să ne grăbim, savurând fiecare înghiţitură, corpul nostru ar avea timp să se hrănească şi ar trimite semnalul de suficiență, înainte să fi apucat să mâncăm mai mult decât avem nevoie.

Nu sări peste mese

Sondajele arată că persoanele care sar peste micul dejun, cântăresc mai mult decât persoanele care respecta această masă. Este o concepţie greşită aceea că a sări o masă ajută la scăderea în greutate. În plus, din cauza înfometării, tindem să mâncăm mai mult în timpul zilei şi, astfel, coprul metabolizează mai greu decât dacă i-am fi oferit necesarul, în mod treptat, respectând cele trei mese zilnice principale.

Nerăbdarea de a vedea efectele

Dacă eşti la dietă de numai câteva zile şi te aştepţi să vezi deja rezultate considerabile, probabil nu eşti pe drumul cel mai bun. Nu te ajută cu nimic faptul că stai zilnic cu ochii pe cântar, în speranţa de a vedea, peste noapte, rezultate minune. Deşi te încurajează să vezi că ai pierdut câteva kilograme, poate acesta nu este tocmai un semnal că poţi opri dietă.

Rezultatele ar putea fi aparente şi de scurtă durată, vizibile numai pe cântar. Însă, în cazul în care combini dieta cu exerciţii fizice, ai putea fi uimit/ă să vezi rezultatele şi în oglindă.

Monica Opincariu

Surse foto:

sheknows.com