Întrebări pe care trebuie să le pui operatorului bancar

Odată ce începi o afacere, vei sfârși acceptând cărți de credit sau carduri de debit, ceea ce înseamnă să angajezi un terț intermediar în pregătirea firmei pentru a administra tranzacția între tine și titanii cărților de credit.

Visa și MasterCard supraveghează cursul evoluției majorității copleșitoare a cărților de credit și a cardurilor de debit, dar nu lucrează în mod direct cu proprietarul afacerilor. Ei subcontractează agenți de vânzări și oferă consiliere prin departamentul de relații cu publicul, spune Amad Ebrahimi, fondatorul site-ului MerchantMaverick.com, un site despre procedurile și bilanțurile bancare.

Operatorii bancari sunt cunoscuți și ca furnizori de servicii bancare online, dar și ca furnizori de servicii bancare special dedicate oamenilor de afaceri. Acest tip de bancă permite oamenilor de afaceri să plătească utilizând cărțile de credit sau de debit.

“Vânzătorul  știe întotdeauna mai multe decât cumpărătorul, așa că oricând te poți întâlni cu o situație asemănătoare vânzărilor de mașini folosite” mărturisește Ebrahimi. Ca rezultat, aceste servicii specializate cu diverse surse online sunt des criticate pentru ambiguitatea și neclaritatea unor liste complicate de plată și cotizații care aparțin unor comercianți.

Pentru a te pregăti pentru această piață complexă, iată câteva dintre întrebările cele mai importante pentru a te asigura că stabilești cel mai bun mod de a trata situația:

1. Există o taxă de penalizare pe care ar trebui să o plătesc în cazul unei anulări sau în cazul unei plăți finalizăte în avans? În mod ideal, îți vei dori un operator bancar care nu te va acuza pentru aceste lucruri.

Dar dacă trebuie să plătești pentru că te-ai hotărât să închei contractul înainte ca acesta să expire, penalizarea nu ar trebui să fie mai mult de 200 – 400$, spune Phil Hinke, fondatorul MerchantFeeSavers, un site dedicat întrajutorării oamenilor de afaceri, pentru ca aceștia să înțeleagă cum decurg lucrurile în această industrie.

Hinke îi îndeamnă pe oamenii de afaceri să evite operatorii bancari care condiționează taxa unei plăți finalizate în mod prejudicios, ceea ce înseamnă că vei fi penalizat pentru suma estimată a întregului contract, dacă îl vei anula înainte ca termenul să expire.

2. Procesatorul de plata folosit de operatorul bancar este compatibil cu contul tă de cumpărături online? Există procesatoare care folosesc software incompatibil, de aceea este bine să verifici acest aspect, înainte să te înscrii.

3. Ce alte taxe voi mai plăti, pe lângă cele aferente costului tranzacției, în sine? Operatorii pot percepe anumite taxe anuale sau lunare, pe care este bine să le cunoști, deși conform experților acestea nu ar trebui să depășească 200$-300$ pe an.

4. Ce fel de suport pentru clienți este pus la dispoziție?  Este posibil să ai nevoie de ajutor. Caută un operator care să ofere suport telefonic 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână.

Isabelle Perianu