My UltraMe is better than Me!

Studiul „Intel UltraYou” despre romani raportati la social media: romanii isi prezinta o versiune imbunatatita a “eului” in social media

  

Cercetarea realizata de Mercury Research pentru Intel Romania poarta numele de “Intel UltraYou” si a fost realizata in luna august 2012 pe un esantion de 419 persoane, barbati si femei, cu varste cuprinse intre 18 si 45 de ani. Respondentii sunt din mediul urban, cu acces la retelele sociale, cel putin o data pe zi.

 

Rezultatele au aratat faptul ca Eul” virtual este cu mult diferit fata de  “eul” real. Exista un decalaj intre profilul romanilor din social media si cum sunt ei in realitate. Varianta “virtuala” este imbunatatita pentru a impresiona persoanele cu care interactioneaza. Pentru 91% dintre cei intervievati, cea mai mare “minciuna sociala” a romancelor este postarea de fotografii selectate, in care arata mai bine ca in realitate. De asemenea, 77% dintre respondenţi sustin ca si barbatii se fac vinovati de aceeasi deprindere. O a doua minciuna sociala frecventa a romancelor si romanilor este postarea informatiilor care ii face sa para mai inteligenți. Pe locul trei in topul neadevarurilor din social media se situeaza check-in-urile: aproape 53% dintre respondenti sustin ca romancele isi dau check-in doar din locuri elegante, in timp ce 46% sustin acelasi lucru si despre barbati.

Conform respondentilor, motivele “minciunilor sociale” ale romancelor sunt (in ordinea importantei): dorinta de a impresiona alte persoane, gasirea dragostei sau prieteniei si mascarea nesigurantei. Barbatii romani denatureaza deliberat adevarul pe retelele de socializare intai cu scopul de a impresiona alte persoane, apoi pentru a-si masca nesiguranta si pentru a gasi dragoste sau prietenie.

Alter ego-ul din mediul online influenteaza vietile reale ale romanilor. Din totalul respondentilor la studiul “Intel UltraYou”, 42% au declarat ca isi doresc sa semene mai mult cu “eul” lor virtual. Dorinta de a se asemana cu profilul din social media atrage actiuni din partea romanilor “sociali”. De exemplu, 36% din respondenti au declarat ca citesc mai mult din constrangerea de a “da mai bine” si in viata reala, 25% fac mai multe exercitii fizice, iar 20% merg la petreceri mai des.

Modalitatea cea mai frecventa prin care sunt detectate minciunile in social media este discordanţa dintre actiuni si fapte (pentru 38% din respondenți) sau cand un post “suna prea frumos pentru a fi adevarat” (24%).

Cea mai mare temere a romanilor cu conturi pe retelele de socializare este legata de activitatea lor pe Internet. Potrivit studiului, 35% dintre ei au declarat ca nu s-ar simţi deloc confortabil daca intreaga activitate pe care o desfasoara pe Internet ar fi facuta publica, fata de numai 9%, care s-ar simţi foarte confortabil. In plus, 15% dintre respondenti sustin ca se simt vulnerabili din cauza informatiilor publicate pe net de catre ei sau de alte persoane referitoare la ei.

In ciuda exploziei de informatii postate pe Internet, 53% dintre respondenti considera ca oamenii ar trebui facuti raspunzatori pentru informaţiile postate, iar acelasi procent sustine ca oamenii divulga prea multe informatii pe Internet despre ei.

„Modul in care utilizatorii comunica pe Internet s-a schimbat semnificativ in ultimii ani. De asemenea, utilizatorii au la dispoziţie dispozitive mai rapide, mai performante si mai uşoare, care le permit accesul la Internet oricand si de oriunde. Este foarte simplu acum sa postam informatii despre viaţa noastra si despre cei apropiati, dar trebuie sa facem diferenţa intre postarea de informaţii si supraexpunere pe Internet”, a declarat Adrian Cioroianu, Business Development Manager, Intel.

Alte rezultate relevante:

 

– dispozitivul preferat al romanilor pentru conectarea pe retelele de socializare ramane PC-ul mobil (laptop sau Ultrabook), urmat de smartphone-uri/PDA-uri și tablet PC-uri.

media de timp petrecut zilnic de romani pentru a-si actualiza conturile de pe retelele de socializare este de 31 de minute, 39% dintre ei postand o data sau de mai multe ori pe zi pe aceste canale.          

– cea mai populara retea de socializare in randul participantilor la studiu este Facebook, urmata de Hi5, Google+, Netlog si Twitter.

– in ceea ce priveste informatiile distribuite pe retelele de socializare, predomina fotografiile: 69% dintre respondenti posteaza pe social media poze personale sau cu persoane cunoscute, 66% opinii si 62% diverse informaţii.

– romanii posteaza cel mai mult din concediu: 38% dintre respondenţi au declarat ca publica informatii pe Internet din vacanta, 15% de la un eveniment sportiv, iar 13% in timp ce sunt la masa cu alte persoane.

– 30% dintre respondenti au declarat ca posteaza pe Internet pentru a-si face prieteni. Cu toate acestea, 69% dintre ei au declarat ca isi petrec timpul in viata reala cu doar un sfert dintre prietenii de pe retelele sociale, iar doar 2% cu toti, potrivit aceluiasi studiu.

Ultrabook – dispozitivul cel mai potrivit pentru navigarea pe Internet

Nevoia mai mare de mobilitate, tradusa prin greutate redusa a sistemului, design usor de folosit on-the-go sau durata de viata a bateriei crescuta, precum si accesul rapid la Internet si la conturile de pe reţelele sociale, au determinat Intel sa creeze in 2011 un nou concept de PC mobil: Ultrabook. Dorința de mobilitate a reiesit si din studiul “Intel UltraYou” in Romania. 36% dintre cei intervievati, care posteaza cel puţin o data pe zi pe retelele de socializare, au declarat ca ar folosi mai des PC-ul lor mobil daca acesta ar porni mai repede.

Sistemele Ultrabook imbina performantele si capabilitatile laptopurilor actuale cu caracteristicile tablet PC-urilor, oferind utilizatorilor o experienta de computing deosebita. Ultrabook-urile sunt rapide, dispun de hardware de ultima generatie, sunt subtiri, usoare si au autonomie ridicata.

Pentru a afla mai multe detalii despre sistemele Ultrabook si despre imbinarea tehnologiei cu moda accesati http://molecule-f.com/chic-tech/.