Obține sponsorizarea dorită!

Ai o idee foarte bună de afaceri dar nu ai suficiente resurse financiare pentru a o pune în practică? Te-ai gândit vreodată la un sponsor? Mai jos sunt câţiva paşi care trebuie parcurşi pentru a obţine sprijinul unui sponsor.

În primul rând trebuie să îşi defineşti foarte bine ideea, să îţi dai seama dacă este o afacere abordabilă, dacă este profitabilă pe termen lung şi de ce resurse ai nevoie pentru a o dezvolta.

Cercetarea. Trebuie să ai o bază de date cu o serie de companii. Trebuie să le abordezi pe cele care îndeplinesc criteriile tale de eligibilitate. Cu cât afli mai multe despre companie, cu atât mai bine.

Spre exemplu trebuie să fiţi compatibili ca domeniu şi să aveţi obiective comune. Nu uita de buget, dacă proiectul tău este ceva local, o afacere mică, nu poţi să contactezi CEO-ul unei multinaţionale.

Apoi trebuie să găseşti modul adecvat pentru a-i aborda. Dacă au un eveniment, te poţi întâlni cu reprezentanţii companiei cu care poţi discuta intenţiile tale. Fii scurt şi concis, oamenii pe care îi abordezi sunt, probabil, foarte ocupaţi. Trebuie să găseşti o persoană din companie care să fie deschisă la propunerea ta şi eventual să te ajute şi cu restul membrilor.

Este de la sine înțeles că trebuie să ai un plan foarte bine pus la punct pe care să îl prezinţi potenţialilor sponsori. Trebuie să  stabileşti principale obiective, strategiile, bugetul şi timpul necesar derulării proiectului.

Propunerea ta trebuie să fie atrăgătoare pentru sponsor, atât din punctul de vedere financiar dar şi emoţional, trebuie să existe o conexiune puternică cu scopul proiectului. De multe ori marketingul este legat de cauze nobile. Pe lângă profit, este important ca o afacere să aducă beneficii şi comunităţii. Mesajul tău trebuie să fie clar şi concis. Planul trebuie să conţină date exacte. Stabileşte un buget concret.

Dacă vrei ca totul să pară credibil, este important să te înconjori de persoane care au capacitatea de a te ajuta cu proiectul. Dacă ai alături un număr de profesionişi, vei fi privit cu mai multă încredere de potenţialii sponsori.

Follow-up. Trebuie să menţii legătura cu sponsorul, să afli ce impresie i-ai lăsat şi dacă are un interes real pentru ideea ta. Analizează oferta lor, dacă nu eşti un specialist în norme legale sau în domeniul financiar, cel mai bine ar fi să apelezi la cineva specializat în domeniu. După ce aţi căzut de acord asupra tuturor clauzelor din contract, este foarte important să îi ţii la curent cu implementarea proiectului.

Sponsorul trebuie să se implice în mod activ în desfăşurarea afacerii. Invită un reprezentant al companiei la fiecare şedinţă şi anunță-l în legătură cu fiecare schimbare de plan.

Cristina Mîrzoi

Surse foto:

knowzy.com

fiscalenthusiast.com