Bucureşti, 17 octombrie 2013 – În această dimineață, centrul comercial Promenada, aflat la intersecția dintre Calea Floreasca, Șoseaua Pipera și Bulevardul Barbu Văcărescu, și-a deschis porțile pentru public. Dezvoltat de Raiffeisen evolution, conceptul Promenada se distinge prin arhitectură avangardistă, ce oferă vizitatorului senzația că face un pas în viitor. Cu ajutorul luminii naturale, a liniilor curbe și a multitudinii de culori, Promenada devine un spațiu contemporan, în care consumatorul se poate relaxa și își poate petrece timpul liber.
Cele 140 de magazine ale centrului comercial aşteaptă, pentru început, un număr mediu zilnic de 25.000 de vizitatori, acesta urmând să atingă 30.000 în perioada de operare.
„Este un proiect unic în România, rezultatul muncii unei echipe impresionante de peste 1.000 de profesioniști, care și-au unit talentul și implicarea, astfel încât Promenada să-și deschidă, mâine, porțile pentru public, având o imagine pe care vă invităm, astăzi, să o descoperiţi. Le mulțumim tuturor pentru ceea ce au construit, astfel încât Promenada să redefinească, din 17 octombrie, reperele în design, în experiență de shopping și în petrecerea timpului liber, devenind astfel o atracție nouă și iubită de bucureșteni.“, a declarat Markus Neurauter, Managing Director, Raiffeisen evolution.
„Construcția centrului comercial Promenada a necesitat o investiție de peste 130 de milioane EUR, urmare a atenției deosebite pe care am acordat-o calității construcției, prin utilizarea unor materiale moderne, care să imprime proiectului amprenta unei noi generații de centre comerciale. Odată cu lansarea Promenada finalizăm o investiție totală de aproximativ 300 de milioane EUR, realizată în economia românească într-o perioadă de criză și concretizată prin trei proiecte “state of the art”: clădirile de birouri Sky Tower și Floreasca City Center Office și centrul comercial Promenada, primele două dezvoltări de office fiind deja vândute cu succes.“, a declarat Gerald Beck, Managing Director, Raiffeisen evolution.
Prin amplasarea în inima noului centru de business şi lifestyle al Bucureştiului, în apropierea stației de metrou Aurel Vlaicu, Promenada se adresează angajaţilor companiilor ce îşi desfăşoară activitatea în multitudinea de clădiri de birouri aflate în proximitatea centrului comercial, dar şi rezidenţilor din partea de nord a Bucureştiului. Totodată, accesul extrem de facil către noul centru comercial, asigurat de stația de metrou din proximitate, va atrage, cu siguranţă, vizitatori din toate colţurile Capitalei.
Noul centru comercial Promenada este organizat pe șase niveluri. Primele două etaje subterane (-3 și -2) vor fi destinate parcării care va cuprinde 1.300 de locuri, iar următoarele patru niveluri (din demisol și până în etajul 2) vor găzdui zona comercială, cu o suprafață închiriabilă de 35.000 de mp. Accesul în Promenada, atât cel pietonal, cât și cel auto, se poate face din ambele artere rutiere – Calea Floreasca și strada Barbu Văcărescu. De asemenea, la ambele intrări există parcări pentru biciclete cu o capacitate de 150 de locuri.
Design-ul avangardist este semnat de către biroul românesc de arhitectură B23T, iar execuția proiectului a fost realizată de constructorul Strabag, în calitate de antreprenor general. Activitatea de închiriere a fost realizată împreună cu agentul exclusiv Krammer&Wagner.
Elementul definitoriu care aduce o noutate absolută pe piața centrelor comerciale este terasa situată la ultimul etaj. Întinsă pe o suprafaţă de 7.000 mp, aceasta a fost gândită pentru a oferi un spaţiu de relaxare în aer liber pe toată durata anului. Inspirată din celebrele grădini japoneze, terasa va găzdui pe durata sezonului cald un spaţiu dedicat evenimentelor, unde vor fi organizate expoziţii, reprezentaţii de teatru, concerte şi proiecţii de film, precum şi spaţii de joacă dedicate celor mici. În timpul iernii, aceasta se va transforma într-un patinoar în aer liber, iar în preajma sărbătorilor vor fi organizate târguri de Crăciun, evenimente ce vor încerca să aducă la București atmosfera boemă a marilor târguri din capitalele europene.
Promenada este primul centru comercial din România certificat la nivel internaţional drept „clădire albastră” (blue building), însemnând că în dezvoltarea ei a fost luat în calcul întregul ciclu de viaţă al construcţiei. Societatea Germană pentru Construcții Durabile, DGNB, a certificat Promenada cu calificativul „Gold“, calificativ ce reprezintă un indice de performanță de peste 80% pentru șase criterii: calitatea (atât în ceea ce privește mediul, cât și din punct de vedere economic), criteriul socio-cultural, cel funcțional, cel tehnic, criteriul procesului și al amplasamentului.
Inovator nu doar prin design, centrul comercial Promenada aduce noutăți în cele mai importante puncte de interacțiune cu vizitatorii. Astfel, parcarea este una inteligentă, care va indica locurile libere, în timp ce spaţiile de servicii sunt la îndemâna vizitatorilor aflaţi în oricare zonă a centrului comercial. În Promenada a fost implementat un concept nou, numit „Family Toilet”, menit să rezolve dilema tăticilor însoţiţi de fetiţele lor şi a mamelor venite cu băieţii la mall. Pentru proaspetele mămici s-au amenajat nişte spaţii primitoare, în care sugarii să poată fi înfăşaţi şi alăptaţi. Seifurile pentru bagaje sunt utile pentru cei care vor dori să-şi depoziteze cumpărăturile, în timpul în care se relaxează la o cafea sau la o plimbare pe terasă. Aceste seifuri au un sistem digital de închidere, care asigură o siguranță deplină. O echipă de consultanți („mobile helpers”) va fi pregătită să ofere informații și sugestii fiecărui vizitator, astfel încât experiența de shopping să se ridice la înălţimea așteptărilor. În Promenada, copiii se vor putea bucura de spaţii de joacă special create şi amenajate pentru ei.
În calitate de dezvoltator, Raiffeisen evolution se ghidează după tendinţele şi nevoile consumatorului, încercând să ofere soluţii inovatoare, respectându-şi astfel propriul motto „Developing the future”.
***
Despre Promenada
Promenada reinventează experienţa cumpărăturilor şi a divertismentului, adresându-se unui public cu un stil de viaţă contemporan, aflat în continuă căutare de surse de inspiraţie şi de creativitate. Centrul comercial este situat în Calea Floreasca 246B, în imediata vecinătate a stației de metrou Aurel Vlaicu. Promenada își propune să devină un reper în viața urbană a orașului printr-un design avangardist, bazat pe linii curbe, lumină, mult alb şi accente de culoare, un mix de chiriaşi care să satisfacă aşteptările unui public tot mai exigent, dar și prin terasa verde, inspirată de grădinile japoneze, unde vizitatorii se pot relaxa, bucurându-se vara de proiecţii de film, spectacole de teatru sau concerte, și de un patinoar în aer liber, pe durata iernii.
Pentru mai multe detalii, vizitati www.promenada.ro