Recenzie carte: Soţia călătorului în timp de Audrey Niffenegger

„Soţia călătorului în timp” este o carte scrisă de Audrey Niffenegger şi poate fi considerată una dintre cele mai frumoase şi speciale poveşti de dragoste.

Povestea se concentreaza în jurul a doua personaje:  Henry DeTamble şi Claire Abshire. Henry călătoreşte în timp, dar condiţia lui nu este deloc plăcută; pentru el este doar o boală care de cele mai multe ori este periculoasă şi îl aruncă în situaţii fatale. Tot ceea ce îl ţine pe Henry în viaţă este dragostea pentru soţia lui, Claire, pe care o cunoaşte când ea are 20 şi el 28 de ani. Cu toate acestea, pentru prima oară Claire îl întâlneşte pe Henry cand ea avea 6 ani iar el 34. Firul narativ urmareşte viaţa ei neîntreruptă în care Henry apare de nenumărate ori – câteodată are 35 de ani, câteodată 41 si tot aşa. Este o poveste de dragoste fascinantă, dar plină de durere şi dor.

Povestea este prezentată alternând punctul de vedere al lui Claire cu cel al lui Henry.  Vocea lui Henry este mereu alertă, aproape frenetică, el fiind mereu pe fugă, mereu cât pe ce să dispară, să se trezească într-un loc necunoscut. La polul opus se află Claire, o femeie calmă şi răbdătoare care îşi iubeşte soţul indiferent de ce probleme ar apărea pentru că crede în dragostea lor. Cele două personaje sunt atat de diferite, incat ele se completează.

Audrey Niffenegger crează o poveste care sensibilizează prin veridicitatea ei, indiferent de circumstanţe. Scriitoarea reuşeşte să transpună un scenariu complicat într-o manieră fluidă şi umple cartea de personaje frumos construite. Povestea de dragoste a celor doi este puternică, adevărată, dar tristă si reuşeşte să mişte cititorul.

„Soţia călătorului în timp” este o carte care te va ţine cu sufletul la gură şi care merită cu siguranţă să fie citită. După ce te vei relaxa cu o lectură minunată poţi urmări şi ecranizarea romanului în care joacă frumoasa Rachel McAdams.

Ana Dinu