The Institute prezintă următoarea generație de creativi români

The Institute organizează la final de octombrie cea de-a doua ediție DIPLOMA, cea mai mare sărbătoare a absolvenților facultăților artistice și vocaționale, o rampă de lansare pentru următoarea generație de creativi români. Evenimentul este susținut de: Unicredit, HTC, UPC România, Grolsch, Absolut și NESCAFÉ Dolce Gusto.

DIPLOMA 2015 (1)

Expoziția DIPLOMA va dura patru zile (29 octombrie – 1 noiembrie 2015), va avea loc la Palatul Camerei de Comerț și va prezenta lucrările de diplomă ale absolvenților a opt universități din București în atenția unui public cât mai larg. Acesta va putea urmări proiecții de film, spectacole de teatru, recitaluri muzicale și o expoziție cu lucrări de arhitectură, arhitectură de interior, peisagistică, urbanism, artă murală, ceramică/sticlă/metal, design ambiental, design grafic, design industrial, design de produs, design textil și arte textile, foto-video, grafică, modă, pedagogia artei, pictură, sculptură.

Prin implicarea facultăților creative din București, organizatorii își propun să genereze un dialog atât între studenții din diferite domenii, cât și între facultăți, care să se dezvolte și să se transforme în parteneriate, proiecte comune, colaborări.

Prof. Dr. Arh. Marius Marcu-Lapadat, decan al Facultății de Arhitectură de Interior, declară: „Organizarea acestui eveniment este pe deplin justificată. Să nu uităm că totuși, contribuţia domeniilor creative la PIB este de circa 4%, iar prestigiul premiilor internaţionale câștigate de absolvenţii de studii creative nu este depășit decât de cele câștigate de Simona Halep”.

 „The Institute preia în sfârșit o nișă din ce în ce mai ignorată în ultimele decenii, în afara domeniului de referinţă – momentul Diplomei absolvenţilor de facultăţi creative”,  este de părere Lect. Univ. Dr. Mihai Rusen, membru al Departamentului de Sculptură a Facultății de Arte Plastice.

„Într-un final, cineva a identifiat și apropiat corect reperul definit ca landmark-ul oricărui creativ în formare: Diploma descrie într-adevăr acel echilibru, mai degrabă precar, de unde se decide evoluţia individuală în domeniu – continuă, se adaptează sau renunţă – Diploma sa e doar justifiarea unui act de studii”, a completat acesta.

Prima ediţie DIPLOMA a cuprins lucrările a peste 500 de absolvenți de la peste 25 de specializări ale celor mai importante facultăți de profil din București și a fost vizitată de peste 8.000 de persoane.

“Cred că energia care s-a generat în jurul acestei prime ediţii Diploma a fost o sursă de optimism pentru toată lumea și a confimat intuiţia noastră că acest eveniment este necesar și util, atât pentru studenţi, cât și pentru publicul larg. Am creionat acest proiect tocmai din convingerea că lucrările tinerilor absolvenţi merită promovate, dar și din certitudinea că este nevoie de platforme care să genereze colaborări și proiecte multidisciplinare, iar ce s-a întâmplat anul trecut a demonstrat, cred eu, că trebuie să punem bazele unui dialog solid despre un viitor în care creativitatea și inovaţia sunt principalele instrumente de evoluţie”, declară Andrei Borţun, CEO The Institute.

Evenimentele și expozițiile din cadrul Diploma au în vedere atragerea unui public interesat de artă și industii creative, care poate fi un potențial angajator sau un partener al tinerilor absolvenți, organizatorii privind acest proiect ca o rampă de lansare pentru următoarea generație de creativi din România.

Universitățile și Facultățile partenere ale DIPLOMA sunt:

  • Universitatea de Arhitectură și Urbanism “Ion Mincu”
  • Universitatea Națională de Arte din București
  • Universitatea Națională de Muzică din București
  • Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică “I.L. Caragiale”
  • Facultatea de Inginerie Mecanică și Mecatronică- Secția Design Industrial, Universitatea Politehnică București
  • Facultatea de Arhitectură-Universitatea Spiru Haret
  • Facultatea de Arte- Hyperion

DIPLOMA 2015 (2) DIPLOMA 2015 (3)

The Institute  inițiază și organizează evenimente de 17 ani și aduce împreună antreprenorii, profesioniștii și publicul industriilor creative din România. Prin tot ceea ce face contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. Este fondator al Romanian Design Week, AdPrint, Internetics, Institute, The Magazine şi Noaptea Agenţiilor, organizator al Effie Awards România, Şcoala ADC*RO şi ADC*RO Awards.

institute.ro; facebook.com/Institute.ro

Lasă un răspuns