Interviu cu iniţiatoarele târgului V for VERDE

V for VERDE e targul la care vizitatorii pot participa la ateliere de gatit, degustari si vanzare de bunatati bio, intalniri cu designeri romani de haine si accesorii, demonstratii de pictura si un concurs de frumusete pentru biciclete. Iniţiatoarele proiectului, Laura Călin şi Martha Botezatu, ne-au răspuns la o serie de întrebări cu privire la prima editie V for VERDE din România.
  1. 1.     De unde a apărut ideea organizării unui astfel de târg?

Inainte de V for Verde a fost V for Vintage, cel mai mare si asteptat targ de moda si vintage din Romania din 2008 pana in prezent. Patru ani de targuri ne-au apropiat de mii de oameni, un micro-stat s-a conglomerat in jurul unui concept simplu: moda fizic inaccesibila adusa fata in fata cu privitorul. Treptat, o sectiune noua s-a aclimatizat. O zona de interes atat de complexa incat am decis sa ii creem un targ numai al ei. Organic, food & treats, arta si activitati pentru redact echilibrul interior, iata ce inseamna, foarte pe scurt, V for Verde.

  1. 2.     Dorim să aflăm mai multe detalii despre locaţia evenimentului şi perioada de timp în care se va desfăşura.

In data de 30 septembrie 2012 incepand cu orele 11:00 si pana la 20:00, Villa Barrio (strada Biserica Amzei, nr. 30) va deveni cel mai verde-aprins loc din Bucuresti. Sute de persoane sunt asteptate la acest targ pentru se trata cu bunatati, cosmetice bio, delicatese, ateliere si workshopuri.

 

  1. 3.     Ce idei inovatoare sunt promovate de V for Verde? Care este conceptul evenimentului şi ce teme promovează?

V for Verde este targul mintilor deschise care iti propune sa iti modelezi singur stilul de viata fara sa lasi problemele urbane sa iti dicteze starea. Primul pas e sa uiti de modelul “métro, boulot, dodo” si sa imbratisezi sanatatea, in toate formele ei: fizica, spirituala, sociala si emotionala. V for Verde este locul unde trebuie sa fii daca esti unul dintre acele persoane tinere, urbane pe cat se poate dar cu melancolii naturale, cu dorinta de evadare si o atractie irezistibila catre o viata verde, responsabila fata de sine si fata de altii. Este targul de la care pleci incarcat cu bunatati delicioase si sanatoase, cosmetice bio si organice, obiecte decorative facute cu drag si idei de viata mai buna.

Am marcat in calendarul acestei toamne data de 30 septembrie 2012, ziua cand Villa Barrio (str. Biserica Amzei, nr. 30) devine epicentrul bucuriei de viata. Noua ne place sa il numim targul mintilor deschise, pentru ca vrem sa amintim ca un stil de viata sanatos nu are strict legatura cu ce mananci. In clipa de fata se pune mult accent pe provenienta produselor cosmetice si alimentare, calitatea lor, ingredientele folosite samd, iar toate aceste aspecte sunt cu siguranta importante, insa nu trebuie sa uitam ca starea ta de spirit este egal de importanta. Felul in care privesti viata, modul in care iti imparti timpul intre casa, birou si timp liber, atitudinea pe care o cultivi fata de lucruri, relatia cu prietenii si familia, toate acestea au o influenta directa asupra gradului tau de fericire. Iar noi nu facem decat sa le reunim pe toate intr-un singur loc, intr-un cadru placut care sa iti permita sa te bucuri de lucrurile frumoase: V for Verde.

  1. 4.     Fiind la prima ediţie, ce reacţiii aşteptaţi din partea posibililor clienţi?

Publicul din Romania s-a maturizat foarte mult in ultimii ani – gusturile sale s-au rafinat, oamenii sunt mai bine informati, pretentiile si asteptarile au crescut. Ne asteptam sa intalnim un public curios, insetat de experiente noi si care isi propune sa sustina initiativele de gen din Romania. Desi nu au atins inca nivelurile de calitate si frecventa intalnite in afara, targurile bio au devenit din ce in ce mai dese si la noi. Procesul de crestere este determinat de maturizarea interesului publicului pentru aceste domenii – simplu spus, daca n-ar exista interes, n-ar exista nici targuri.

Ne dorim mult ca piata produselor bio, organice, vegane, raw si naturale sa se fortifice si stabilizeze, pentru ca sunt produse de care avem nevoie. V for Verde este contributia noastra la aceasta miscare: un targ prietenos, deschis tuturor de la A la Vegani. Este un targ care mizeaza pe „Bucura-te de viata”, adica pe langa alimente si cosmetice bio are si o zona interactiva, workshop-uri, designeri de haine si accesorii, concursuri de frumusete pentru biciclete si multe alte surprize.

  1. 5.     Ce criterii trebui să îndeplinească un expozant al târgului V for Verde?

Pentru categoriile de bunatati & cosmetice, este vital ca ingredientele folosite sa fie de cea mai buna calitate, sa nu includa parabeni sau E-uri si/ sau conservanti. Doar brandurile care detin produse autentice, sanatoase si certificate vor primi dreptul de a vinde in cadrul targului nostru.

Un criteriu important de departajare este modul in care acestia aleg sa isi prezinte produsele si promoveze stilul de viata veselo-sanatos, asa ca am incurajat candidatii nostri sa abordeze chestiunea participarii la targ cu creativitate si curaj.

Inscrierea la targul V for VERDE nu este un concurs de viteza, ci de calitate. Conteaza mult seriozitatea, promptitudinea, implicarea si o atitudine profesionista fata de participarea la targ.

  1. 6.     Am dori să ştim mai multe detalii cu privire la caracteristicile materialelor care vor fi expuse.

Nu putem oferi prea multe detalii despre acest punct, pentru ca raspunsul la aceasta intrebare este surpriza fiecarui designer de haine care va veni sa expuna si vanda la V for Verde. Ce va putem spune este ca am rugat pe toti cei implicati sa interpreteze temele „verde” si „bucura-te de viata” intr-o viziune proprie. De exemplu, Mariana Marin va crea o colectie punctata de tonuri de verde, Mandra Chic ne va curba zambetele prin o serie de tricouri cu mesaj optimist iar Razzcraft va picta bucuria vietii pe tricouri destinate celor mai vesele momente din viata. Materialele folosite vor fi dintre cele mai diverse, de la bumbac la panza traditionala romaneasca. Tot la sectiunea designer vom avea obiecte create din portelan sau lut, pernute si papusi facute din panza si tablouri ilustrate, bijuterii din pietre semipretioase cu multiple proprietati.

  1. 7.     Ideea de apropiere de natura, in orice context este o tendinta ce va avea succes in randul romanilor?

Ideea de apropiere de natura are deja succes in randul romanilor si de cativa ani asistam la o inflorire a acestui domeniu. Fie ca este vorba de produse cosmetice, alimentare sau imbracaminte, publicul este mult mai atent la ce achizitioneaza, citeste etichetele produselor, se documenteaza din diverse surse si urmareste ultimele articole pe nutritie, sport si cosmetice. Deci vedem deja o miscare inspre aceste subiecte, la care piata a reactionat deja: au aparut foarte multe branduri noi, chiar romanesti, care incearca sa raspunda acestui interes prin produse de calitate, bio, organice, vegane samd.

Desi ceva mai dese in ultimii ani, targurile bio au inca un drum lung de parcurs. In afara, ele sunt inca si mai frecvente, inca si mai larg dezvoltate, ceea ce inseamna ca inca suntem in mijlocul unui proces de crestere. Ne dorim mult ca piata produselor bio, organice, vegane, raw si naturale sa se fortifice si stabilizeze, pentru ca sunt produse de care avem nevoie. Va asteptam asadar cu drag la Villa Barrio in data de 30 septembrie, pentru a sustine cresterea V for Verde si pentru a va bucura de viata.

 

Laura Calin, initiator V for Verde

Martha Botezatu, co-organizator

Sursă foto: www.caelusgreenroom.com