Flaviu Pastor este un tânăr antreprenor. A terminat facultatea Telecomunicații la Universitatea Tehnică din Cluj și Teatrologia, până când a avut un declic și și-a dat seama ce vrea cu adevărat: Marketing și PR, și așa a urmat postuniversitar în Londra pe specializarea pe care a profesat aproape 8 ani. După ce a ajuns Director de Marketing la Diverta, a lăsat totul în urmă și și-a deschis propria sa librărie online. Și nu orice fel de librărie, una de tip discount, cu reduceri între 40 și 50% la cărți, în fiecare zi!
ISM: Cum ți-a venit ideea să creezi un site de reduceri pentru cărți?
FP: Ideea mi-a venit atunci când încercam să răspund la întrebarea „Cum facem să atragem oamenii să intre în librărie?”. Eram împreună cu un amic, Mihai Dascălu, care între timp mi-a devenit și asociat.
ISM: Ce succes a avut site-ul cumparaocarte.ro ?
FP: Sunt foarte mulțumit de el. După 2 luni a ajuns deja să se autosustina. Deja nu-l mai privesc ca pe un business. A ajuns o plăcere să conectez oamenii cu cărțile care le plac, și la cele mai bune prețuri. Pe viitor mi-aș dori ca site-ul să capete notorietate.
ISM: Înainte să deschizi cumparaocarte.ro, ai fost Marketing Director la Diverta deci tot din zonă librăriilor vii. De unde această pasiune către cărți sau librării?
FP: De mic copil mi-a plăcut să citesc. Cred că e mai mult o pasiune pentru citit. Înainte să ajung la Diverta, organizam diverse evenimente la sala Dalles. După care am ajuns la Diverta și uite că acum am ajuns să am propria librărie online!
ISM: Care a fost prima carte citită?
FP: Printre primele cărți pe care îmi amintesc că le-am citit pe nerăsuflate au fost „Coliba unchiului Tom” și „Shogun” la 9 ani.
ISM: Director de Marketing la Diverta- cred că era un post foarte solicitant. Mai aveai în perioada aceea și timp de citit?
FP: Pentru ceea ce-ți place îți faci timp! Am citit cărți printre cărți! Pentru că nu poți promova ceva ce nu cunoști am fost nevoit să citesc și în depozit, printre stocurile de cărți. Este vorba doar de time-management și dedicare.
ISM: Care a fost cea mai dificilă provocare pentru tine?
FP: Cea mai dificilă provocare… Cred că cea mai dificilă a fost „țeapa” AC/DC când oamenilor le era frică că nu își mai primesc banii așa că au năvălit cu toții în magazinele Diverta ca să și-i recupereze. Să nu mai zic de telefoane și emailuri.
ISM: Ce te face pe tine un Profesionist?
FP:1. Fac lucrurile cum știu și simt. Nu trebuie să faci ceva pentru bani cât pentru faptul că tu crezi în ele. 2. Insistență.
ISM: Ce sfat ai pentru viitoarele generații de profesioniști?
FP: A copia un business nu este realizabil însă a-l inova e altceva și orice veți face, faceți-o cu sinceritate. Lucru important pentru voi și pentru alții, atât în business cât și în viața de zi cu zi.
ISM: În curând va începe târgul Gaudeamus. Ai vreun plan pentru târg?
FP: Da, interacțiunea cu cei care vor carte. Multă. Nu vom merge să vindem, ci să interacționăm cu cititorii să ne spună ce își mai doresc la un preț accesibil.
Marius Iordache