Rata de succes la antreprenorii tineri, în primii 5 ani, este de 50 %, astfel şansele de a nu reuşi sunt şi ele la fel de mari. Aceştia se aşteaptă să înveţe din greşeli pentru a-şi perfecţiona planul spre succes. Dar de ce să nu înveţi din greşelile altora mai degrabă?
1.Un plan scris. Nu trebuie să crezi în mitul conform căruia nu ai nevoie de un plan scris. Un plan reprezintă faptul că eşti capabil să îţi transformi ideea într-o afacere.
2.Produsul trebuie să aibă un preţ ok, în nici un caz nu vei putea porni o afacere din donaţii sau prin costuri de producţie mai mari decât vânzările.
3.Oportunităţi de afacere limitate. Nu toate ideile sunt profitabile. Este ok să crezi în produsul tău, dar asta nu înseamnă că şi restul vor avea o părere extraodinară despre el.
4.Afacerea nu este fezabilă. Tinerii anteprenorii au impresia că ideile lor sunt incredibile şi că vor da cu siguranţă lovitura pe piaţă. Însă pe lângă idee mai trebuie să iei în calcul şi ceilalţi paşi de executare. Dacă nu eşti genul de persoană care să îşi păstreaze calmul în faţa unor decizii dificile sau nu eşti dispus să îţi asumi riscuri, în mod clar nu te vei descurca în rolul de lider.
5.Competiţia. Să nu ai competiţie nu este neapărat un lucru bun, poate fi şi un semnal de alarmă la faptul că nu ai piaţă. A doua variantă este aceea când ai prea mulţi competitori.
6.O echipă de începători. Trebuie să contactezi specialişti pentru a-i implica în proiectul tău, oameni cu experienţă, care te pot sfătui în legătură cu deciziile complicate.
7.Evalurea superficială a resurselor. Nu trebuie sp neglijezi costurile resurselor, atât materiale cât şi umane. Vei fi suprins de cifra la care pot ajunge.
8.Marketing insuficient. Metoda „Word of Mouth” nu este suficientă pentru a-ţi promova produsul.
9.Renunţi prea devreme. Tinerii antreprenori au tendinţa de a renunţa înainte de a fi încercat toate metodele de dezvoltare a afacerii.
Cristina Mîrzoi