Salariul nu este cel mai important criteriu pentru generația Millennials

Multiethnic Group of People Social Networking at Cafe
Sursă foto: fundbox.com

Salariul nu este pe primul loc în așteptările tinerilor legate de un nou job! Tinerii din generația Millennials, născuţi în perioada 1980-2000, sunt destul de greu de abordat de către angajatori, în condițiile în care salariul nu este cel mai important și, de departe, nici singurul aspect pe care aceștia îl iau în considerare în alegerea unui loc de muncă, potrivit Smartree, unul dintre liderii din România pe piața de externalizare a proceselor de HR.

Generația Millennials, sau generația Y, se diferențiază de generația X (părinții lor) în ceea ce privește decizia de a accepta un job, prin mai multe aspecte, arată datele Smartree.

În primul rând, tinerii Millennials au dorința de a promova cât mai repede, neavând răbdarea necesară parcurgerii tuturor etapelor de evoluție profesională. În același timp, își manifestă dorința de a dezvolta abilități de lideri. În al doilea rând, sunt cu un pas în față comparativ cu generația anterioară, datorită familiarității Internetului și a canalelor de socializare online, cu care practic au crescut.

”Accesul la mediul online le permite să fie mult mai informați despre companiile din piață, să fie mai comunicativi și creativi decât generațiile anterioare. În plus, cei mai mulți dintre ei sunt deschiși la noi provocări și își asumă fără rezerve implicarea în proiecte pentru care încă nu sunt pregătiți professional”, spune Raluca Peneș, HR Coordinator, Smartree.

Cea mai potrivită formulă de abordare din partea angajatorilor

Tinerii Millennials au o viziune complexă asupra vieții în general și a carierei în particular. Pe de o parte, pentru ei ideea de echilibru ocupă un loc de cinste, timpul liber şi posibilitatea de a practica hobby-urile fiind foarte importante. Pe de altă parte, își doresc să lucreze în companii cu a căror cultură și valori să se poată identifica, pentru a simți că efortul lor are un sens. De aceea, companiile angajatoare trebuie să aibă în vedere mai multe aspecte în strategia lor de recrutare.

”În procesul de angajare, este important ca recruiterii să menționeze aspecte legate de mediul organizațional, pachetul de beneficii extrasalariale, flexibilitatea programului de lucru, existența oportunității de a evolua profesional cât mai rapid, distanța fata de domiciliu, lucruri foarte importante pentru candidații care fac parte din generația Millennials”, subliniază Raluca Peneș.

Pachetul salarial și cel de beneficii trebuie să fie unul destul de motivant și complex. În afară de salariu, tinerii își doresc multe alte beneficii, precum asigurare medicală, abonament la o sală de sport, zile libere, carduri de reducere. Ei intreabă chiar în cadrul primului interviu de recrutare care sunt beneficiile asigurate de compania respectivă, potrivit experienței Smartree.

Hobby-urile, mai importante decât o casă sau o maşină

Pentru generația Millennials, este foarte important să aibă un job flexibil, care să le permită să poată valorifica timpul liber cât mai mult.

”Comparativ cu generația X, tinerii Millennials pun mult mai mult accent pe echilibrul dintre viața personală și cea profesională. Deși valorile lor nu constau neapărat în achiziționarea unei case sau a unei mașini, doresc să aloce mai mult timp familiei, hobby-urilor sau altor activități care țin de dezvoltarea personală”, explică Raluca Peneș.

Potrivit informațiilor Smartree, există domenii în care tinerii Millennials solicită la interviul de angajare un program de lucru flexibil, deoarece noțiunea de pontaj sau program fix la birou poate reprezenta pentru ei un fel de constrângere a activității și, implicit, a rezultatelor. Dacă generația anterioară este una adeptă a programului fix la birou, inclusiv a orelor suplimentare, noua generație preferă în mod evident flexibilitatea progamului de muncă.

Luând în considerare toate aceste aspecte, rolul departamentelor de HR din cadrul companiilor devine mult mai important.

”Recruiterii trebuie să cunoască și să ințeleagă foarte bine profilul tinerilor Millennials – nevoile lor, dorința de promovare, abilitățile și creativitatea lor. Rolul pe care HR-ul trebuie să-l aibă acum într-o companie este acela de a identifica și implementa, împreună cu factorii decizionali, programe de dezvoltare profesională și sisteme de beneficii care să atragă și să motiveze această generație”, conchide Raluca Peneș.

Despre Smartree

Smartree, unul dintre liderii din România pe piața de externalizare a proceselor de HR, a fost înființată în anul 2000 și oferă o gamă completă de servicii de externalizare, de la salarizare, administrare de personal, analiză și raportare pentru management, recrutare, muncă temporară, până la consultanță în domeniu. La baza serviciilor Smartree stau platforme proprietare de soluții informatice integrate, dedicate managementului resurselor umane.

Smartree procesează 450.000 de angajați anual și are peste 150 de clienți, în majoritate companii multinaționale, dar și companii cu capital integral românesc. Smartree beneficiază de experiența și competențele a peste 80 de specialiști în payroll, administrare de personal, recrutare și muncă temporară.

Lasă un răspuns