Cuvântul a fost și este mijlocul cel mai important de exprimare, indiferent de limbă.
Oamenii și-au dezvoltat vocabularul de-a lungul timpului, au învățat să folosească jocul de cuvinte și să se exprime din ce în ce mai corect și mai elevat. Oamenii creează legături cu ajutorul cuvântului.
Networking-ul s-a format prin dorința oamenilor de a schimba idei, păreri, informații și are ca scop dezvoltarea personală și profesională. Trebuie să te folosești de abilitățile tale de comunicare pentru a-ți promova afacerea sau pentru a obține referințe.
Doritorii de afirmare caută tot timpul oportunități de a relaționa cât mai mult cu personalități din diferite domenii de activitate.
Pentru ca networking-ul să fie eficient trebuie să ții cont de câteva aspecte importante, restul va veni de la sine. Iată care ar fi acestea.
Încearcă să nu judeci după aparențe. O persoană care nu atrage atenția, poate oferi informații prețioase. Dacă ți-ai propus să vorbești cu managerul unei firme de top și nu ai reușit nu trebuie să te simți dezamăgit. Informațiile obținute de la alte persoane pot fi suficiente.
Atunci când dorești să aplici pentru un loc de muncă, nu este recomandat să vorbești despre tine decât dacă ești întrebat. Partenerul își poate face o primă impresie greșită dacă tu începi să-ți expui viața profesională „pe tavă”. Pe parcursul discuției, controlată de către intervievator, îți poți evidenția și calitățile prin diferite exemple din experiența ta.
Detaliile irelevante sunt de prisos. Acestea te pot face să pierzi ocazii importante, depărtându-te foarte mult de la subiect.
Când știi că vei participa la un astfel de eveniment, trebuie să te pregătești și să te informezi. Astfel vei lăsa o impresie mai bună, printr-o ținută aleasă cu grijă, un anume vocabular și dând dovadă de diplomație.
Gândește-te la o strategie de abordare pentru fiecare persoană, specific domeniului în care activează.
Învinge-ți timiditatea! Fiind timid, nu vei evolua niciodată. Starea de disconfort trebuie eliminată. Învață să te porți cât mai firesc, cât mai relaxat, momentele de tăcere sunt favorabile atunci când nu ai nimic de spus.
Un zâmbet face mai mult decât frazele lungi. Zâmbetul exprimă o stare de pozitivism, astfel te vei introduce în discuție într-un mod agreabil.
Integrează-te pentru început în grupuri de mici dimensiuni, mai ales dacă nu cunoști pe nimeni.
La finalul unei discuții trebuie să îți arăți recunoștința față interlocutor. Mulțumește-i pentru prețiosul timp acordat.
Nu uita să faci schimb de cărți de vizită, memoria îți poate juca feste, iar cărțile de vizită sunt dovezi practice. Pe ele vei găsi notate numele, numărul de telefon și alte informații utile despre o persoană pe care este posibil să îţi doreşti să o mai contactezi.
La un eveniment de networking, oamenii interacționează în masă. Relațiile pe care ți le-ai creat la eveniment trebuie menținute.
Pentru a te asigura că persoanele cu care ai avut plăcerea să interacționezi nu te-au uitat, scrie-le un e-mail sau contactează-le telefonic. Este cel mai sigur pas pentru o eventuală colaborare. Networking-ul nu trebuie confundat cu o simplă socializare. Este un instrument puternic folosit mai ales în afaceri.
Prin activitatea de networking nu se poate obține un folos imediat, însă se pot dobândi beneficii mari pe termen lung.
Ianula Gioga
Sursa foto:
blog.flagshipsdhe.com