Cum îți poți crea un brand personal?

Brand-urile sunt o parte inevitabilă a vieţii, de la pantofii sport Nike pe care îi porţi, la tricoul Lacoste sau Tommy Hilfinger, accesoriile Bvlgari, cutia de Cola pe care o ai mână, sau cafeaua de la Starbucks, smartphone-ul din buzunar, ceasul Swatch sau parfumul Chanel.

Suntem înconjuraţi de o infinitate de brand-uri care dictează statusul social al unei persoane în era consumeristă. Dincolo de toate aceste nume, cel mai important brand din viaţă suntem noi înşine, brandul cu cea mai mare valoare şi recunoaştere socială.

Aşa cum există nume mari precum Google, Nike sau Coca Cola, există şi persoane care devin un mare brand. Ideea nu este una nouă, deşi a ajuns populară de puţină vreme. Ideea de personal branding fost introdusă de către Napoleon Hill în cartea sa Think and Grow Rich din 1937.

Pentru crearea brand-ului personal este eficient să observi numele mari care au ieşit în evidenţă. Aşa cum Apple iese în față cu iPad trebuie să îți explorezi o latură care să se remarce şi prin care să te diferenţiezi de restul. Paşii pe care trebuie să îi urmezi sunt similari cu evoluţia brand-urilor obişnuite.

Există o mare diferenţă între cei care doresc recunoaştere socială şi persoanele care îşi construiesc un brand personal. Brand-ul personal are un scop clar, pe termen lung şi nu presupune doar câştigarea notorietăţii, ci implementarea unor proiecte cu un impact mare asupra publicului.

Trebuie să integrezi în strategia de dezvoltare personală câteva elemente esenţiale:

Trebuie să fii constant. Dacă ai un anumit public căruia îi transmiţi un mesaj, nu îl schimba brusc şi nu schimba tonul mesajului.

Fii onest! Nu exagera cu informaţiile, orice mesaj pe care îl transmiţi poate să fie cu uşurinţă verificat, mai ales dacă beneficiezi de o notorietate ridicată.

Fii pozitiv! Dacă nu ai nimic de spus mai bine nu spui. Renunță și la atitudinea critică, altfel vei fi înțeles ca fiind pesimist.

Influenţează-i pe ceilalţi prin atitudinea ta! Dacă poţi transmite audienţei entuziasmul și ideile tale, le-ai putea schimba modul de viaţă. Este esențial să crezi în asta.

Vizibilitatea. Trebuie să ai apariţii constante. În cazul în care scrii, trebuie să ai o rutină, să zicem că publici în mod normal două articole pe zi. O perioadă de absenţă îţi va afecta imaginea. Trebuie să îţi fidelizezi cititorii, să îi faci să revină şi să stabiliţi o legătură puternică.

 Ce idei mai ai? Tu cum te pui în valoare?

 Cristina Mîrzoi

Sursa foto:

lmerkens.wordpress.com