Mercedes-Benz lanseaza noua Clasa E

Mercedes-Benz lanseaza noua Clasa E, disponibila din luna aprilie, 2016

Mercedes-Benz face un pas important către viitor prin lansarea noii limuzine Clasa E. A zecea generație de limuzine din clasa business aduce în prim plan repere cu adevărat surprinzătoare prin intermediul unui design de top, dar şi a unui interior de ultimă generație. Mai mult, noua Clasă E marchează lansarea în premieră a numeroase inovaţii tehnice. Printre diversele funcţii, acestea oferă un mod de condus confortabil şi în siguranţă la un alt nivel, alături de un sistem de asistenţă pentru şofer. În plus, noua experienţă este completată de sisteme de divertisment şi control. În mod exemplar, un nou motor diesel cuplat cu design compact şi o aerodinamică demnă de doborât recorduri setează standardele pentru eficienţă în acest segment, în timp ce suspensia pneumatică asigură un confort şi o dinamică impresionante la rulare. Multiplele inovaţii disponibile, inclusiv funcţia Active Lane change Assistant ce permite şoferului orientarea către banda aleasă într-un mod surprinzător, poziţionează Clasa E ca fiind cea mai inteligentă limuzină din segmentul business.

Noua Clasă E va fi disponibilă în centrele autorizate de vânzare Mercedes-Benz din România începând cu luna aprilie 2016.

E 400 4MATIC, AMG Line, selenitgrau magno, Leder schwarz/sattelbraun E 400 4MATIC, AMG Line, selenit grey magno, leather black/saddle brown

E 400 4MATIC, AMG Line, selenitgrau magno, Leder schwarz/sattelbraun E 400 4MATIC, AMG Line, selenit grey magno, leather black/saddle brown

„Clasa E reprezintă nucleul mărcii Mercedes-Benz, iar de-a lungul anilor a redefinit în mod repetat standardele segmentului de business. În prezent, limuzina duce tradiţia mai departe alături de o multitudine de inovaţii de top. Noua Clasă E face încă un pas important către deplasarea complet autonomă. În plus, măreşte eficienţa, siguranţa şi confortul, reduce nivelul de stres şi intensifică plăcerea de a conduce”, a declarat Prof. Dr. Thomas Weber, Membru al Comitetului Director Daimler AG, responsabil pentru Cercetare şi Dezvoltare Mercedes-Benz Cars.

 

Alură impunătoare de coupé

Noua Clasă E este sofisticată, inspiră încredere, elegantă şi sportivitate. Comparativ cu predecesorul său, noul Mercedes-Benz Clasa E vine cu dimensiuni exterioare mai generoase: ampatamentul a crescut cu 65 mm până la 2.939 mm, iar lungimea a fost extinsă cu 43 mm până la 4.923 mm. Designul automobilului aduce în prim plan cunoscutele proporţii specifice limuzinelor Mercedes-Benz. Frumusețea designului mașinii este completată de capota alungită, cu accente de coupé, care coboară spre spatele lat. Puternic alungită, caroseria autovehiculului este caracterizată de consolele scurte, un ampatament lung, roţi mari şi flancuri bine definite ce prezintă o interpretare proaspătă, elegantă şi dinamică a liniei. Toate acestea permit Clasei E să evidenţieze într-un mod perfect filosofia Mercedes-Benz în materie de design: Sensual Purity.

Aspectul impresionant al părţii frontale evidenţiază statutul la care aspiră limuzinele din clasa business, oferind variaţii diferite pentru fiecare linie de design şi echipare. Modelul standard afişează grilajul de radiator clasic Mercedes cu steaua amplasată pe capotă, la fel ca şi linia EXCLUSIVE – într-o variantă mai elaborată din punct de vedere design. Modelele AVANTGARDE şi gama AMG pot fi identificate cu ajutorul grilajului radiatorului cu aspect sportiv, cu steaua Mercedes amplasată în centru. Fiecare dintre modelele de grilaje oferă Clasei E un aspect distinct şi un grad unic de diversitate prin care se remarcă versiunile.

La partea din spate, umerii lați poziționati deasupra aripilor roților din spate oferă Clasei E un caracter puternic și inconfundabil. Stopurile monobloc poziționate pe spate – afișând un design cu două bare încadrate de caroseria autovehiculului – poziționează Clasa E ca fiind noul membru al limuzinelor Mercedes-Benz. Opțional, luminile suplimentare pot oferi o atracție asemănătoare cu strălucirea unui motor cu reacție. Acest ”efect stardust” este creat printr-o tehnologie inovatoare a reflectorului cu o structură configurată special pentru stopurile din spate și al cărei debut are loc odată cu lansarea Noii Clase E.

Design interior: un nou nivel

Interiorul noii Clase E încorporează sinteza de emoție și inteligență, piloni ce sunt definiți de filosofia Mercedes-Benz în materie de design – forme distincte cu un flux senzual. Opțiunile suplimentare includ două ecrane de înaltă  rezoluție, fiecare cu o diagonală de 12,3 inci – o premieră pentru acest segment. Sub sticla care le acoperă, cele două ecrane devin unul singur, alungit, care pare că plutește, conturând un element central prin care este accentuat designul interior cu orientare orizontală. Precum ansamblul instrumentelor de bord, acest ecran este compus dintr-un display mare cu fiecare dintre elementele virtuale disponibile în câmpul vizual al șoferului și un display central poziționat deasupra centrului consolei. Conducătorul auto are posibilitatea de a personaliza panoul de bord şi de a alege dintre trei stiluri diferite: „Classic”, „Sport” şi „Progressive”.

În premieră la un autovehicul de serie, în cazul noii Clase E întâlnim butoanele de comandă cu tehnologie touch (”Touch Controls”), amplasate pe volan. Ca și ecranul unui smartphone, acestea răspund precis unor mișcări de glisare orizontale sau verticale, permițând controlul asupra sistemului multimedia fără a lua mâna de pe volan. Astfel, moto-ul ”mâinile pe volan, atenția la drum” este respectat, iar atenția șoferului nu este atrasă de la carosabil.

Comenzile suplimentare ale sistemului multimedia sunt oferite sub forma unui touchpad și a unui controller amplasate în consola centrală, care au posibilitatea de a recunoaște chiar și scrisul de mână, și a sistemului de control vocal LINGUATRONIC. De asemenea, sunt disponibile butoane cu acces direct pentru controlul diverselor funcții precum sistemul de aer condiționat pentru activarea sau dezactivarea oportună a sistemelor de asistență a șoferului.

Un design nou și inteligent cu vizualizări și animații de înaltă calitate, alături de o logică simplificată, sporește această nouă experiență de operare. În același timp, pasagerii se vor bucura de un interior atragător cu o arhitectură spațioasă, ce combină eleganța clasei de lux cu un caracter sportiv desăvărșit.

E 220 d, AVANTGARDE, Night Paket, hyazinthrot, schwarz/macciato E 220 d, AVANTGARDE, Night Package, Hyazinth red, black/macciato

E 350 e, EXCLUSIVE, kallaitblau, Leder sattelbraun/macciato E 350 e, EXCLUSIVE, callait blue, leather saddle brown/macciato

E 350 e, EXCLUSIVE, kallaitblau, Leder sattelbraun/macciato E 350 e, EXCLUSIVE, callait blue, leather saddle brown/macciato

E 350 e, EXCLUSIVE, kallaitblau, Leder sattelbraun/macciato E 350 e, EXCLUSIVE, callait blue, leather saddle brown/macciato

Materiale pentru un design inteligent

 

Materiale de cea mai bună calitate definesc stilul interior. Includ lemn poros, şlefuit în stilul celui folosit la yachting, cu linii de design care aduc o interpretare contemporană a lemnului cu textura metalului futurist. De asemenea, utilizarea materialelor autentice, de calitate, se continuă prin acoperirea cu piele a panourilor centrale ale ușilor si a bordurilor de la nivelul umerilor pentru liniile selectate. O altă caracteristică Mercedes-Benz este evidențiată de către aspectul de înaltă calitate și de modalitatea în care este semnalată în permanență atenția la detalii și măiestria meticuloasă.

La fel de atent compus este și materialul / culoarea cu diverse nuanțe de maro, inclusiv combinații de culori atractive precum maro nucă / macchiato sau maro castaniu / macchiato. Acestea permit personalizarea designului din interior.

 

O atmosferă luminată în 64 de culori

 

Iluminarea din interior se face exclusiv prin utilizarea tehnologiei LED, caracterizată prin durabilitate și economisirea energiei. Acelaşi lucru este valabil şi pentru iluminarea ambientală sporită inclusă în linia de echipare. Mai mult, având la dispoziţie 64 de culori, aceasta oferă o multitudine de posibilităţi de personalizare. În plus, adaugă accente de lumină echipamentelor opţionale, ecranului central, spaţiului de depozitare instalat pe consola centrală, mânerelor de deschidere, buzunarelor din uşă, spaţiului destinat picioarelor din faţa şi spatelui autovehiculului, tetierelor şi difuzoarelor (dacă automobilul este echipat cu sistemul audio surround Burmester® high-end 3D – dotare opţională).

Aspectul scaunelor: design de prima clasă

 

La interiorul noii Clase E, scaunele reprezintă atracţia principală. Cu forma lor ergonomică, acestea combină confortul distinct oferit de Mercedes-Benz la rulare pe distanţe mari cu un aspect rafinat şi sportiv, ce dispune de un design unic în funcţie de linia de echipare aleasă. O nouă caracteristică a acestui segment este pachetul Heat Comfort ce include funcție de încălzire pentru cotiera centrală și cotierele din uși.

Bancheta din spate a noii limuzine Mercedes-Benz Clasa E dispune de opţiunea unui spătar pliabil în trei segmente (40:20:40), ceea ce o face extrem de flexibilă. Cotiera centrală include un compartiment de depozitare şi două suporturi de pahare. De asemenea, există opţiunea de a instala un suport de tabletă pentru pasagerii din spate.

O nouă generaţie de motoare

 

 La momentul lansării, noul Mercedes-Benz Clasa E va fi disponibil în  două versiuni de motorizare: E 200, cu un motor turbo pe benzină cu patru cilindri şi E 220 d, propulsat de un motor diesel cu patru cilindri.

După lansarea pe piaţă, și alte modele vor completa gama de motoare, inclusiv E 350 e echipat cu tehnologia hybrid. Versiunea PLUG-IN HYBRID impresionează prin dinamism şi eficienţă, oferind o automonie electrică de 30 km şi sesiuni de condus fără emisii. Motorul său turbo pe benzină cu patru cilindri funcţionează în tandem cu un motor electric furnizând o putere totală de 205 kW / 279 CP şi un cuplu de 600 Nm. Datorită acestei configuraţii, E 350 e atinge performanţele unui autovehicul sportiv având în același timp și un consum mai mic decât al unui automobil din clasa compactă.

Totodată, noua Clasă E beneficiază și de cea mai puternică variantă de motor diesel cu şase cilindri ce încorporează sistemul SCR şi furnizează o putere totală de 190 kW / 258 CP şi cu cuplu de 620 Nm.

Pe parcursul anului 2016, Mercedes-Benz va extinde gama cu un nou motor pe benzină cu şase cilindri ce oferă o putere de 245 kW / 333 CP şi un cuplu maxim de 480 Nm.

Motoarele asigură eficiență de top

 

Model Capacitate cilindrică (cmc) Putere (kW / cp) Cuplu motor Nm Accelerare 0+100 km/h Consum mixt (l/100 km) Emisii mixte CO2 g/km
E 200 1991 135/184 300 7,7 5,9 132
E 220 d 1950 143/195 400 7,3 3,9 102
E 350 d 2987 190/258 620 5,9 5,1 133
E 350 e 1991 205/279 600 6,2 2,1 49

 

Următoarele modele de autoturism vor completa gama de motoare, incluzând un motor diesel cu patru cilindri de 110kW (150 cp). Gama de motoare cu benzină va include versiuni cu patru cilindri cu puteri variind de la 135 la 180 kW (183 – 245 cp), la care se adaugă un model cu șase cilindri de 245 kW (333 cp).

Toate motoarele noii Clase E sunt echipate cu funcția ECO start/stop. Motoarele pe benzină îndeplinesc normele de emisii EURO 6, în timp ce noul motor diesel cu patru cilindri OM 654 este deja configurat pentru a se încadra în viitoarele standarde RDE.

Un motor diesel cu patru cilindri complet nou

 

Noul motor diesel cu patru cilindri marchează apariția unei noi game de motoare Mercedes-Benz și începutul unei noi dimensiuni în ceea ce privește eficiența. Mai mult, noul motor este mai mic și mai compact decât versiunea precedentă datorită reducerii spațiului ocupat de cilindri (90 mm față de 94 mm). Cu toate că ocupă un spațiu mai mic decât modelul anterior, redus la aproximativ doi litri, noul motor diesel are o putere de 143 kW/195 cp, care în cazul E 220 d presupune un consum de doar 3,9 litri/100 km, ce echivalează cu emisii de COde 102g/km – cifră atinsă până acum doar de autoturismele foarte mici.

Pe lângă aceasta, motorul cu patru cilindri are parte de multe îmbunătățiri. Modelul standard dispune de o turbină cu geometrie variabilă. Atât capul cilindrului, cât și blocul motor sunt făcute din aluminiu. Tehnologia de finisare NANOSLIDE pentru cilindri dezvoltată de Mercedes-Benz reduce eficient frecarea dintre suprafața cilindrului și pistonul de oțel.

Cutie de viteză automată în nouă trepte

 

Toate modelele disponibile în momentul lansării sunt echipate cu noua transmisie automată cu nouă trepte 9G-TRONIC. Acest lucru facilitează schimbarea rapidă și  insesizabilă a vitezelor și permite turații reduse ale motorului, fapt care are un efect benefic asupra creșterii eficienței și reducerii nivelelor de zgomot.

Suspensia – confort sportiv

 

Suspensia noii Clase E oferă agilitate, asigurând atât o plăcere sporită de condus pe drumuri cu serpentine, cât și cel mai ridicat nivel de confort din acest segment. Limuzina este dotată standard cu suspensie din oțel. Sunt disponibile trei suspensii de tip DIRECT CONTROL echipate cu un sistem de amortizare selectiv :

  • Suspensie confort
  • Suspensie Avantgarde coborâtă cu 15 milimetri și caracteristică sportivă
  • Suspensie sportivă cu sistem de amortizare adaptabil, coborâtă cu 15 milimetri, ce înlocuiește suspensia sport clasică

 

Suspensia pneumatică adaptivă AIR BODY CONTROL

 

Ca alternativă, noua Clasă E poate fi echipată cu suspensie pneumatică AIRMATIC – singurul autoturism din segment ce oferă această opțiune. Avantajele sistemului sunt: trei camere de diferite mărimi montate la puntea spate și două camere la puntea față, care permit controlul pe trei niveluri a caracteristicii de amortizare. Astfel, pasagerii se bucură de o suspensie confortabilă și de un sentiment de siguranță oferite de stabilitatea mașinii pe măsură ce viteza crește.

Mai mult, suspensia pneumatică adaptivă AIR BODY CONTROL foarte sensibilă și cu viteză de reacție mare este prevăzută cu funcția de autonivelare pentru călătorii excelente chiar și atunci când mașina este încărcată. Totodată, aceasta controlează automat nivelul de înălțare a caroseriei în funcție de viteză și reduce consumul de carburant pe autostradă, de exemplu, coborând caroseria la nivelul minim. Atunci când conduci pe drumuri cu denivelări sau drumuri de acces, garda la sol poate fi mărită la apăsarea unui buton, folosind comutatorul de ajustare a înălțimii.

Suspensia pneumatică este completată de un sistem de amortizare electronic, care funcționează în permanență și adaptează în mod automat nivelul de amortizare pentru fiecare roată, în funcție de situația de condus și condițiile de drum – când se efectuează manevre evazive sau se conduce pe drumuri denivelate, de exemplu.  Este astfel asigurată o excelentă filtrare a zgomotului și vibrațiilor, precum și o ținută de drum excelentă și o dinamică de condus remarcabilă.

Mai mult, comutatorul DYNAMIC SELECT montat pe bord oferă șoferului posibilitatea de a alege dintre patru moduri AIR BODY CONTROL: „Confort”, „ECO”, „Sport” și „Sport+”. Opțiunea suplimentară „Individual” permite șoferilor să configureze autovehiculul conform propriilor preferințe.

Următoarea generație de sisteme de asistență la condus

 

Conceptul Mercedes-Benz Intelligent Drive  ridică siguranța, confortul și asistența oferite șoferului la noi niveluri.

Active Brake Assist, inclus ca dotare standard, avertizează șoferul asupra situațiilor de accident iminente, asigură asistență optimă în cazul frânării de urgență și, dacă este necesar, activează automat frânarea. Pe lângă identificarea autovehiculelor care se deplasează încet, opresc sau staționează, sistemul poate identifica pietonii care traversează prin fața autovehiculului.

Incluse de asemenea ca dotări standard sunt și funcţiile ATTENTION ASSIST cu sensibilitate reglabilă, ce avertizează șoferul în caz de neatenție sau somnolență, și CROSSWIND ASSIST, ce ajută șoferul în cazul unor curenți laterali puternici, menținând astfel stabilitatea mașinii.

Principalele caracteristici ale pachetului Driver Assistance, ce fac din Clasa E cea mai inteligentă limuzină din clasa sa, includ:

  • DRIVE PILOT: sistemul reprezintă pasul următor făcut de Mercedes-Benz către condusul autonom. Sistemul Distance Pilot DISTRONIC, activat pe autostradă și drumuri de țară, poate să mențină atât distanța corectă față de autovehiculele din față, cât și să le urmărească cu o viteză de până la 210 km/h. Acest lucru poate ușura sarcina șoferului, care nu mai trebuie să opereze frâna sau pedala de accelerație în timpul condusului, fiind asistat de Steering Pilot – chiar și în curbe. O altă trăsătură unică la viteze de până la 130 km/h este faptul că, în trafic aglomerat, sistemul poate continua să intervină activ, identificând autovehiculele și structurile din jur, chiar dacă liniile sunt neclare sau inexistente, ca în cazul drumurilor în lucru. Sistemul face condusul mult mai ușor, în special în ambuteiaje sau blocaje. O altă caracterstică care vine în ajutorul șoferului este funcția extinsă de repornire, ce permite startul automat de pe loc a autovehiculului în până la 30 de secunde de la oprirea inițiată de sistemul Distance Pilot DISTRONIC pe autostrăzi sau drumuri similare.

Alte sisteme destinate să reducă stresul la volan: împreună cu COMAND Online, subfuncția selectabilă Speed Limit Pilot poate ajusta autonom viteza autovehiculului ca răspuns la limitările de viteză detectate de cameră sau introduse în sistemul de navigație (ex.: 50 km/h în zonele intravilane sau 100 km/h pe drumurile extravilane). Adițional, DRIVE PILOT include pentru prima dată un sistem de asistență pentru schimbarea benzilor. Acest sistem de asistență tip radar și cameră ajută șoferul să schimbe benzile în cazul drumurilor cu mai multe benzi și poate conduce autovehiculul pe banda selectată de șofer – de exemplu, în depășiri. Odată ce șoferul a indicat că dorește să vireze timp de cel puțin două secunde, sistemul de asistență pentru schimbarea benzilor va iniția manevra dacă detectează că banda nu este ocupată.

  • Active Brake Assist cu funcția de asistență în trafic: comparativ cu versiunea standard, acest sistem are limitări mai largi de viteză în ceea ce privește autovehiculele și pietonii. Mai mult, poate detecta traficul în intersecții, iar dacă șoferul nu reacționează, activează frânarea în mod automat. În premieră, poate detecta situațiile cu potențial de accident în blocajele din trafic, unde nu există loc de manevră și, în astfel de cazuri, inițiază frânarea mult mai devreme. În consecință, este posibil să eviți accidente la viteze de până la 100 km/h sau să reduci substanţial gravitatea accidentelor la viteze mai mari de atât.
  • Evasive Steering Assist: acest nou sistem completează funcția de detectare a pietonilor Active Brake Assist. Când șoferul recurge la o manevră evazivă, intenționată sau instinctivă, într-o situație periculoasă, această funcție îi poate oferi asistență prin adaptarea gradului de asistare a servodirecției calculat cu precizie pentru a sprijini mișcarea volanului. Acest lucru ajută șoferul să evite pietonul într-un mod controlat, facilitând redresarea autovehiculului, situația fiind gestionată într-un mod cât mai sigur.
  • Sisteme de asistență avansate: Sistemele de asistență inteligente din noul pachet Driver Assistance includ, de asemenea, tehnologii verificate și dezvoltate din punct de vedere al modului de funcționare și al senzorilor folosiți. Active Lane Keeping Assist poate opri șoferul să schimbe neintenționat banda, acest lucru fiind posibil prin aplicarea unilaterală corectivă a frânelor, inclusiv în cazul liniilor discontinue și a riscului de coliziune; de exemplu, în situații de trafic pe sensul opus de mers sau cu autovehicule care fac depășiri rapide. Active Blind Spot Assist poate acum avertiza șoferul cu privire la riscul de coliziune laterală în traficul urban obișnuit, la viteze mici și, la fel ca înainte, poate interveni corectiv în ultimul moment, pentru a preveni o coliziune la viteze de peste 30 km/h. PRE-SAFE® PLUS poate proteja împotriva coliziunilor din trafic care survin din spatele autovehiculului.

În plus, noua gamă de opțiuni disponibile la Noua Clasa E include :

  • PRE-SAFE® impulse side: Acest sistem face parte din pachetul de asistență În cazul în care este detectată o coliziune laterală iminentă, șoferul sau pasagerul din față sunt mișcați în afara zonei de pericol, în lateral, ca măsură de precauție. Pentru a face acest lucru, sistemul umflă pernele de aer din partea laterală a spătarului scaunului din față, cel mai apropiat de partea impactului iminent, într-o fracțiune de secundă, mărind astfel distanța dintre ocupant și ușă și, în același timp, reducând forța care acționează asupra pasagerilor.
  • PRE-SAFE® Sound: Acest sistem se bazează pe un reflex uman din urechea internă, numit reflex stapedial. PRE-SAFE® Sound emite un scurt semnal de interferență prin sistemul de sonorizare al autovehiculului, atunci când este detectat riscul unei coliziuni. Acest semnal poate să declanșeze reflexul natural și, prin urmare, să pregătească astfel urechile pasagerilor pentru sunetul accidentului.
  • Farurile de înaltă rezoluție MULTIBEAM LED, fiecare cu 84 de LED-uri de înaltă performanță, controlate individual, luminează automat carosabilul distribuind lumina foarte puternică în mod precis și controlat, fără a-i deranja pe ceilalți participanți la trafic. Acest lucru este posibil datorită grilei ce permite ca distribuția luminii farurilor din stânga și celor din dreapta să fie controlată separat și adaptată la schimbările bruște din trafic. Toate funcțiile Sistemului Inteligent de Iluminare, atât pentru faza scurtă, cât și pentru cea lungă, pot fi realizate în premieră, exclusiv digital și fără elemente de acționare mecanice. Sistemul include, în premieră mondială, o funcție de lumină activă implementată pur electronic.

Telefonie Multifuncțională – conectată în mod ideal, fără cabluri la vedere

O generație de infotainment cu totul nouă își face apariția în modelul Clasa E echipat cu COMAND Online. Unele dintre principalele sale carateristici, pe lângă ecranul de afişare dublu, includ butoanele cu tehnologie touch, Touch Control, amplasate pe volan și un design nou, inteligent al Telefoniei Multifuncționale. Acesta permite telefoanelor mobile să fie conectate la antena exterioară a autovehiculului, fără să fie nevoie de cabluri sau de suport de telefon.

Când logo-ul „NFC” este activat, sistemul conectează telefonul mobil la unitatea centrală și la antenele exterioare prin Near Field Communication (NFC). Apelurile telefonice sunt redirecționate apoi automat, cu ajutorul sistemului Bluetooth® hands‑free.

Plăcerea de a asculta tridimensional

Inclus în dotarea standard, sistemul Frontbass dezvoltat de Mercedes-Benz pentru noua Clasa E, oferă o experiență audio unică. Acesta folosește spațiul dintre bara transversală și cea laterală a autovehiculului ca o cameră de rezonanță pentru difuzoarele bass.

În cazul în care autovehiculul este echipat suplimentar cu sistemul de sunet surround Burmester® 3D cu 23 de difuzoare, pasagerii beneficiază de o experiență audio care amintește de acustica unei săli de concerte, deoarece include o a treia dimensiune a sunetului, datorită difuzoarelor amplasate în plafon.

Caroserie robustă, dar ușoară

O caroserie deosebit de rigidă constituie baza pentru o manevrare de excepție, niveluri de zgomot și vibrații extrem de reduse, și un nivel ridicat de siguranță în caz de accident. Pentru a realiza acest lucru, inginerii au optat pentru o caroserie cu o proporție mult mai mare de componente din aluminium şi oțel ultra-rezistent, comparativ cu modelul precedent. Aripile din față, capota motorului şi a portbagajului, precum si secţiuni mari din fața și spatele autoturismului sunt realizate din aluminiu turnat. Acest design ușor reduce consumul de combustibil și permite manevrarea sportivă și agilă a autovehicului.

Împotriva vântului

Performanța aerodinamică reprezintă unul dintre principalele motive din spatele eficienței remarcabile ale Noii Clasa E. În acest caz, Clasa E stabilește noi standarde, cu un coeficient record (valoare cd) de 0,23. Pentru a realiza acest lucru, experții în aerodinamică au fost nevoiți să optimizeze numeroase detalii și să pună în aplicare idei noi. De exemplu, sistemul AIRPANEL Advanced, disponibil pentru cele mai multe motoare din gama modelelor de bază și ale liniei EXCLUSIVE, deschide grila radiatorului cu ajutorul unei fante reglabile atunci când este nevoie de răcire suplimentară și, în plus, dispune de o a doua trapă în priza de aer de sub plăcuța de înmatriculare, pentru a îmbunătăți și mai mult performanța generală a sistemului. Mai mult, aerodinamica sofisticată a autovehiculului reduce zgomotul vântului și face din noua Clasa E un autovehicul mai silenţios în comparație cu unele modele din clasa de lux.

Mai multe informații despre Mercedes-Benz sunt disponibile online: www.media.daimler.com  și www.mercedes-benz.com.

Lasă un răspuns