Ştii să te organizezi?

Articolul de faţă îşi propune să vă ofere câteva sfaturi pentru a vă păstra concentrarea în timp ce efectuaţi diverse sarcini cu obiective diversificate, dar care necesită un grad ridicat de atenţie.

Cei mai mulţi antreprenori şi oameni de afaceri nu întâmpină probleme majore atunci când îşi stabilesc anumite obiective, dar ceea ce este dificil este să îşi menţină atenţia asupra sarcinilor pentru a atinge respectivele obiective. Atingerea unui obiectiv se face cu paşi mici, printr-o organizare zilnică eficientă.

Totuşi există multe sarcini de efectuat şi, având în vedere caracterul imprevizibil al vieţii de afaceri moderne, unele pot fi greu de realizat deoarece există diverse lucruri care ne distrag atenţia, la locul de muncă.

În general, rutina vă ajută în aceste momente. De exemplu, scriitorii au obiceiul de a scrie zilnic la aceeaşi oră. Setarea unui program vă va ajuta să vă duceţi la capăt sarcinile, eventual vă puteţi nota ideile pe un post-it, în apropierea calculatorului.

Gândirea pozitivă şi concentrarea

Este mult mai uşor să vă concentraţi atunci când există o stare de bună dispoziţie. În general, la începutul unui proiect avem tendinţa de a gândi pozitiv, acordăm o perioadă de lucru mai scurtă (aproximativ 30 de minute) unei sarcini, apoi trecem la o alta.

Evaluarea periodică a rezultatelor ajută la concentrare. Uneori puteţi neglija o sarcină deoarece vă concentraţi prea mult pe alt proiect fără să vă daţi seama de acest lucru.

Sarcinile şi organizarea obiectivelor

Pentru a evita distragerea atenţiei trebuie să aveţi în minte o organizare eficientă a obiectivelor. Prin organizarea sarcinilor zilnice, în funcţie de importanţă şi de timp, aveţi certitudinea că le veţi duce la capăt.

Puteţi distribui anumite sarcini şi altor colegi, dacă acest lucru este posibil, astfel rămâneţi cu mai mult timp pentru lucrurile importante.

Trebuie să învăţaţi să spuneţi nu întâlnirilor neimportante, mail-urilor, chat-ului sau apelurilor telefonice. O dată ce veţi învăţa să ignoraţi aceste detalii, munca va fi mult mai productivă.

Cristina Mîrzoi

Sursa foto:

smallbusiness.chron.com