Una dintre cele mai eficiente modalități prin care poţi crea vizibilitate unui produs sau unui brand este promovarea pe social media. Gândită și pusă în aplicare așa cum trebuie, garantează succesul unui business. De aceea, este o responsabilitate care nu trebuie să cadă în mâinile unui amator.
Funcția de Social Media Manager nu implică doar cunoștințe solide de Facebook și Twitter, ci și alte atribute pe care aspiranții la un asemenea post trebuie să le îndeplinească.
Curiozitatea. Un bun Social Media Manager trebuie să fie curios cu privire la tot ceea ce îl înconjoară. Trebuie să îi cunoască pe ceilalți angajați din companie dar și impactul pe care acțiunile lor îl are asupra consumatorilor. Toate aspectele afacerii trebuie să îi fie familiare, așa încât să adune informațiile necesare și relevante pentru consumatori.
Pasiunea. Un Social Media Manager trebuie să fie dedicat cauzei sale și pasionat de meseria pe care o practică. Nu trebuie să se dea înlături de la a-și exprima punctul de vedere, iar mesajele lui trebuie să-i reflecte personalitatea și să fie concepute în așa fel încât să prindă la public.
Abilitatea de a scrie într-un limbaj conversațional. Mesajele postate pe rețelele de socializare trebuie să fie diferite de reclame. Social Media Managerul trebuie să fie capabil să conceapă textele într-o manieră conversațională, lucru nu tocmai ușor. Materialele bine realizate postate pe rețele de socializare invită consumatorii la un dialog cu brand-ul/compania sau chiar la un dialog între ei.
Reacția imediată. Spre deosebire de instrumentele clasice de comunicare, precum comunicatele de presă sau interviurile ori discursurile pregătite dinainte, social media implică o reacție imediată. O întrebare sau un comentariu postate pe pagina de Tweeter sau pe blogul companiei trebuie să primească cât mai repede un răspuns. Social Media Manager-ul știe acest lucru și interacționează în timp real cu consumatorii.
Creativitatea și atenția sporită la detalii. O campanie inedită este produsul unei minți creative și îndrăznețe. Social Media Managerul nu trebuie să se teamă să încerce ceva diferit de ceea ce există deja pe piață, sau să își asume riscuri.
Înțelegerea obiectivelor companiei. Toate materialele postate pe Facebook, Twitter, Youtube etc. trebuie să coincidă cu obiectivele companiei. Acest lucru înseamnă că Social Media Managerul trebuie să cunoască în detaliu planurile companiei și să dezvolte o strategie în concordanță cu acestea.
Proactivitatea. Un Social Media Manager nu poate lucru singur. Trebuie să fie proactiv, să interacționeze cu managerii celorlalte departamente, membrii conducerii și cu ceilalți angajați din companie. Este important să poată obține informații esențiale din mai multe surse.
Respectarea confidențialității. Un Social Media Manager trebuie să aibă acces la toate informațiile legate de companie și să știe ce poate distribui pe rețelele de socializare și ce nu.
Cătălina Ţurlan
Surse foto:
socialmediamagic.com