Cum să pierzi kilograme cu dieta Dukan

Poate că eşti familiarizat/ă deja cu un concept foarte cunoscut de dietă, dacă te preocupă de ceva timp, problema pierderii în greutate: dieta Dukan.

Iniţiată de Pierre Dukan, un medic francez care şi-a dedicat cariera ajutând persoanele supraponderale să piardă kilograme, dieta Dukan promite adepţilor că, indiferent de cât vor mânca, vor slăbi.

Publicată în anul 2000, cartea despre Dieta Dukan a devenit foarte populară în Franţa, deoarece metoda propusă s-a dovedit foarte eficientă, motiv pentru care această dietă a fost adoptată ulterior de oameni din peste 20 de ţări. Au fost vândute peste trei milioane de exemplare ale cărţii şi vedete precum Jennifer Lopez şi Giselle Bundchen au apelat la dieta Dukan pentru a pierde kilogramele acumulate în timpul sarcinii.

Dieta Dukan propune patru paşi prin care se vor pierde kilograme. Planul este împărţit în patru faze, care vor genera un proces de acumulare a proteinelor şi de pierdere a caloriilor. Dar asta nu înseamnă să îţi cântăreşti mâncarea sau să numeri disperat caloriile. Mănânci ce vrei, când vrei, dar doar dacă ceea ce mânânci are proteine.

Consumul de proteine reprezintă un punct central pe parcursul întregii diete, ca şi tărâţele de ovăz, multă apă şi 20 de minute zilnice de mers pe jos. Legumele sunt şi ele permise, în faza a doua a dietei, ca de altfel şi cantităţi mici de fructe şi cereale integrale.

Dieta Dunkan promite pierderea a câte 1-2 kg pe zi, ceea ce îl va motiva pe orice adept, iar senzaţia de foame va dispărea după cea de-a treia zi de dietă.

Ce poţi să mănânci?

În primă fază, denumită Atac, un adept al dietei Dukan trebuie să îşi fixeze un obiectiv realist în ceea ce priveşte numărul de kilograme de care doreşte să se lipsească. Poţi alege să urmezi această etapă câte zile doreşti. Mănâncă orice conţine proteine, împreună cu o lingură jumătate de tărâţe de ovăz şi 1,5 litri de apă, pe zi.

Poţi alege chiar şi carne săracă în grăsimi (aşadar exclude porcul şi mielul), precum peşte, pui, cât şi alimente ca ouă, soia şi lactate degresate. Această etapă promovează pierderea rapidă în greutate. Menţine-o aproximativ zece zile şi aşteaptă-te să scapi de şapte kilograme, în cinci zile.

Următoarea etapă, numită Croaziera, permite consumul nelimitat a 28 de legume, o dată la două zile, alături de alimente bogate în proteine şi sărace în grăsimi, cât şi două linguri de tărâţe de ovăz. Această fază poate dura chiar şi câteva luni, în funcţie de cât de mult doreşti să slăbeşti. Aşteaptă-te să pierzi câte două kilograme pe lună, de aceea menţine această dietă până când atingi greutatea dorită.

Este important de specificat că în lista de legume permise nu intră morcovii, legumele cu păstaie, porumbul şi nici cartofii, dar acestea vor fi introduse în faza următoare şi anume Consolidarea.

Aceasta permite consumul de proteine, inclusiv cele din carnea de porc şi de miel, cât şi a legumelor, zi de zi, împreună cu o bucată de fruct sărac în zahăr, două felii de pâine integrală şi o porţie de brânză tare. Pe parcursul acestei perioade, persoana aflată la dietă poate să îşi aleagă o anumită zi din săptămână în care să mănânce orice altceva doreşte.

În aceste momente te poţi angaja pe viaţă să adopţi dieta pe bază de proteine, pe care să lo consumi o dată pe săptămână, preferabil în aceeaşi zi.

Faza de Stabilizare reprezintă o formă de menţinere a planului sistematic, autorul promiţând că toate kilogramele pierdute nu vor fi recuperate niciodată, dacă urmezi regulile deja învăţate.

Astfel, o dată pe săptămână urmează aceeaşi dietă bazată pe proteine ca în prima fază, mănâncă trei linguri cu tărâţe de ovăz pe zi şi mergi pe jos 20 de minute. Nu folosi niciodată liftul!

În ceea ce priveşte îndulcitorii artificiali, guma fără zahăr, acrelile şi condimentele, acestea sunt permise în dieta Dunkan. Cartea încurajează aportul zilnic de multivitamine şi de minerale.

Există totuşi câteva dezavantaje ale dietei Dukan, consideră experţii. Bineînţeles că vei reuşi să slăbeşti, pentru că sunt eliminate drastic toate caloriile din dietă. Dar dieta nu pare să includă toţi nutrienţii de care ai nevoie pentru o viaţă cu adevărat sănătoasă. Este nevoie de ceva mai multe fructe şi cereale integrale, chiar şi de grăsimi în corp.

Este nesănătos să pierzi atât de repede în greutate, deoarece pierzi şi masă musculară, pe care este foarte dificil să o mai înlocuieşti, în special la maturitate.

Alte efecte nedorite ale acestei diete ar putea să fie constipaţia, respiraţia grea, senzaţia de gură uscată şi oboseala.