Afacerile mari domină mediul virtual însă, în mod surprinzător, acestea pot să te înveţe câteva trucuri furate de la companiile mici, pe partea de social media.
Din cauza dimensiunii, a politicii şi a birocraţiei, companiile mari pot întâmpina dificultăţi în procesul de comunicare cu publicul, pe când companiile mici dezvoltă o relaţie mult mai personală cu acesta, deoarece interacţionează mult mai des.
Vocea brand-ului
Fiecare afacere are nevoie de o voce. Vocea determină personalitatea brand-ului care iese în evidenţă, în special în mediul online. Oamenii au dorinţa de a se identifica cu persoane, nu cu brand-uri fără nume sau „chip”. Companiile mari se pare că înţeleg mai greu acest aspect. Trebuie să îţi găseşti publicul ţintă căruia să te adresezi în mod constant folosind acelaşi ton. Trebuie să interacţionezi cu publicul, să fii moderatorul comunităţii virtuale pe care brandul tău a creat-o.
„Încoronarea unui dictator”
Cele mai multe companii mari trec prin procese de schimbare foarte lente datorită birocraţiei şi a politicilor. O decizie este aprobată destul de anevoios, de aceea este indicat să existe un lider pentru a elimina diferenţele de opinii din conducere. Cele mai multe companii suferă de sindromul Hippo, adică cel mai bine plătit om din firmă este şi liderul ei.
Problema cu această strategie este că de regulă această persoană nu are cunoştinţe temeinice de social media sau de internet marketing.
Mai departe de Facebook şi Twitter
Marile companii trebuie să înţeleagă că social media nu înseamnă doar Facebook şi Twitter. Pentru companiile mari social media este un instrument simplu de utilizat. E simplu să ai foarte mulţi oameni care te urmăresc pe Twitter, tu fiind o companie cu o activitate de peste 10 ani.
Când o companie rămâne fără idei, angajează o agenţie de publicitate pentru noi campanii. Cu siguranţă cei din conducerea acestor companii nu ar putea să se descurce cu o afacere mică, fără angajaţi, buget, mass-media, publicitate sau fără un brand cu tradiţie.
The social media hotel
E uşor să întreţii o reţea socială dacă eşti un nume mare, dar ce se întâmplă cu afacerile mici? Cel mai bun exemplu este cel al Hotelului Roger Smith din New York. Hotelul a început ca o mică afacere de familie şi a ajuns să fie cunoscut la nivelul global, deşi este un hotel-boutique. Acesta este cunoscut ca „the social media hotel of NY” fiind la fel de celebru ca Marriot sau Hilton. Modul de promovare a fost realizat în special prin intermediul Twitter.
Hotelul, pe lângă campaniile intense de pe social media, s-a apropiat foarte mult şi de experţii din domeniu, organizând diverse evenimente. Printre activităţile pe care le desfăşoară hotelul se numără expoziţii de pictură, evenimente importante cum ar fi The Social Media Breakfast sau Live.Strong, workshop-uri de social media, festivaluri de film şi emisiuni culinare.
Cristina Mîrzoi
Sursa foto: