MINI John Cooper Works GP

MINI John Cooper Works GP este cel mai sportiv şi mai rapid model construit vreodată sub sigla acestui brand premium britanic. Ediţia limitată a acestui model va fi lansată din această toamnă la Salonului Auto de la Paris iar producţia ei va începe în acest an şi va număra doar 2000 de exemplare.

Poate vă întrebaţi prin ce este atat de special acest model? Cu un motor turbo în patru cilindri, capabil să dezvolte 218 CP, poate ajunge la viteza maximă de 250 km/h. Pneurile sport contribuie la o stabilitate exemplară pe viraje.

 

Performanţele sunt datorate greutăţii de 1160 kg, care face din MINI John Cooper Works GP una dintre cele mai uşoare maşini sport din clasa sa. Echilibrul între motor, suspensie şi aerodinamică a fost bine pus la punct în urma testării intensive de pe circuitul Nürburgring, unde maşina a obţinut timpul de 8:25 minute, care clasează MINI John Cooper Works GP înaintea multor maşini din clasa sa din acest punct de vedere. Cu un sprint de la 0 la 100 km/h de 6.3 secunde, această maşină induce senzaţia că te afli într-o autentică maşină de curse în viaţa de zi cu zi.

MINI John Cooper Works GP este o rememorare a moştenirii de curse care datează de 50 de ani, creată de legendarul designer de maşini sport, John Cooper. Această maşină a facut carieră în motorsport fiindcă a câştigat trei ediţii ale raliului de la Monte Carlo. Cu un motor de 1.6 litri în patru cilindri şi o cutie de viteze manuală în şase trepte, reuşeşte să ajungă de la o la 100 km/h în doar 6.3 secunde.

 

Consumul este de 7.1 litri/100 km şi din punct de vedere al emisiilor, corespunde normelor europene de emisii cu 165 gr./km. Suspensia reglabilă permite gărzii la sol să fie redusă cu până la 20 de mm. Acest lucru înseamnă că poate poate fi ajustată şi pentru condiţii de circuit ori de câte ori urmează să intre pe pistă.

Insignele John Cooper Works apar pe prizele de aer şi pe hayon, iar dovada cea mai vizibilă a identităţii este dată de dungile laterale GP care se întind până la aripile roţilor din spate. Este echipat cu faruri cu xenon, lămpi de ceaţă, geamuri cu protecţie solară, aer condiţionat, DSC cu mod GP şi buton sport. Pentru a completa imaginea de maşină de curse, nu are banchetă în spate iar toată atenţia este concentrată pe nevoile şoferului şi pasagerului de pe locul din dreapta, care au scaune sport Recaro cu cusături speciale GP.

Sursă foto: netcarshow.com