Pregăteşte-ţi din week-end meniul pentru toată săptămâna!

Într-o perioadă în care alimentele care se găsesc la magazin conţin conservanţi, zaharuri şi alte adaosuri chimice, unii oameni şi-au făcut un scop din a mânca sănătos. Mereu în lipsă de timp şi fiind supuşi la tentaţii culinare precum fast-food, românii se hotărăsc cu greu ce este bine să mănânce şi ce ar fi bine să evite. În această situaţie, o planificare a meselor pentru toată săptămâna este recomandată. Pentru a evita să te plictiseşti de meniurile din timpul săptămânii, cel mai bine este să ai în vedere o varietate mare de produse sănătoase. Iată câteva sfaturi care să te ajute:

1. Mergi la un magazin local şi alege cel puţin trei feluri diferite de carne pentru gătit. Alege cel puţin la fel de multe legume, pentru asta că te va ajuta să ai o varietate mai mare de idei pentru meniu. Nu în ultimul rând, alege doar carne şi legume care îţi plac, încercând să le eviţi pe cât posibil pe cele nesănătoase.

2. Cumpără-ţi recipiente cu capac în care să ţii mâncarea (pot fi de plastic sau de sticlă). Trebuie să ai câte un recipient pentru fiecare masă pe care îţi propui să o găteşti pentru săptămâna următoare. Dacă vrei să-ţi găteşti trei mese pe zi, trebuie să cumperi 21 de recipiente.

3. Spală legumele pe care le-ai cumpărat şi împarte-le în porţii suficiente pentru câte o masă.

4. Găteşte carnea şi legumele şi pune porţiile pentru câte o masă în recipiente separate. Poţi să-ţi găteşti carnea şi legumele separat sau să le amesteci în diferite combinaţii pentru mai multă varietate.

5. Pune capac pe recipientele cu mâncare şi pune-le la frigider. Scoate câte o porţie doar atunci când te pregăteşti să o mănânci.

Anca Antofie

Sursă foto:

pinterest.com

josgatitul.wordpress.com