Soluţii alternative contra poftei de dulciuri

Multe persoane suferă de o poftă necontrolată pentru dulciuri. Este absolut normal să mănânci ceva dulce din când în când, însă consumul în exces  reprezintă o alimentaţie nesănătoasă care poate provoca diverse afecţiuni ale organismului. Pentru a controla acest aspect este necesar să consulţi un medic care îţi va da cele mai bune indicaţii pentru  o dietă sănătoasă.

Este nevoie că consumi cât mai multe alimente bogate în proteine. Organismul simte nevoia consumului de dulciuri din cauza lipsei proteinelor. Carnea şi oulălele sunt produse recomandate pentru a echilibra acest deficit de proteine. Dacă nu funcţionează, atunci poţi apela la alte mici trucuri:

pofta de dulciuri

Renunţă la tentaţii! Este important să nu ai tot felul de dulciuri împăştiate prin frigider, dulap sau cămară. În această situaţie eşti tot timpul tentat să iei o pauză de gustare…de mai multe ori pe zi.

După ce mănânci, în loc să te gândeşti la desert, mergi la o scurtă plimbare sau mănâncă un fruct. Dacă îşi ocupi timpul cu diverse lucruri, mai ales cele care necesită efort fizic, îţi vor lua gândul de la dulciuri. Deasemenea, înlocuirea dulciurilor cu diverse fructe este o opţiune dulce, dar şi sănătoasă.

Evident nu poţi tăia dulciurile de pe listă, dar atunci când mănânci ceva dulce alege calitatea în locul cantităţii. E preferabil să mănânci câteva cuburi ciocolată neagră decât o ciocolată întreagă sau multă îngheţată.

Înainte de a cumpăra ceva dulce trebuie să citeşti ambalajul şi citeşti numărul de calorii pe care produsul îl conţine. Zahărul provoacă dependenţă, aşa că cel mai bine este să eviţi consumul în exces.

Nu consuma dulciuri la micul dejun. Ştim cu toţii că este cea mai importantă masă a zilei, însă asta nu presupune consumul exagerat de alimente. Mulţi cred că un mic dejun copios şi nesănătos este cheia succesului pentru a dispune de suficientă energie pentru întreaga zi. Greşit! Este indicat ca micul dejun să fie întradevăr consistent, dar în produse naturale, care nu conţin grăsimi.

Evită îndulcitorii artificiali, aceştia intensifică pofta de a consuma dulciuri.

Este foarte important ca dieta să nu fie drastică, nu poţi renunţa la dulciuri brusc. Este recomandat să scapi treptat de aceste surse bogate în zahăr.

Nu deveni obsedată de greutate, nu este o crimă să consumi prăjituri sau bomboane însă trebuie să ştii să îţi stabileşti anumite limite.

Cristina Mîrzoi