Top 7 beneficii ale mersului pe bicicletă

Nu-i aşa că îţi doreşti un corp tonifiat, o musculatură bine definită, o siluetă de invidiat şi o sănătate de fier? Ce mai aştepţi? Ia-ţi o prietenă, iubitul, copiii cu tine şi fugi la pedalat.

Dacă încă mai eziţi, iată care sunt şapte dintre cele mai importante beneficii ale mersului pe bicicletă.

Este cel mai uşor mod de a te menţine în formă. Poţi să mergi cu bicicleta aproape oriunde, în orice perioadă din an şi asta fără să cheltui o avere. Spre deosebire de alte sporturi care au un nivel mare de dificultate, mersul pe bicicletă nu îţi cere decât puţină practică, puţină încredere în tine şi puţin timp la dispoziţie pentru că odată ce ai învăţat, cu siguranţă nu uiţi.

Slăbeşti. Bineînţeles, dacă faci asta în mod regulat. Mersul pe bicicletă creşte consumul de calorii şi rata metabolismului, ceea ce te poate ajuta în lupta împotriva kilogramelor în plus.

Îţi îmbunătăţeşti coordonarea corpului. Fiind o activitate care implică tot corpul, coordonarea mâini-picioare, corp-ochi îţi sunt îmbunătăţite.

Ţii bolile de inimă la distanţă. Conform British Medical Association, mersul pe bicicletă pe o distanţă de 32 de km săptămânal, reduce riscul apariţiei unei boli de inimă cu 50%.

Reduce riscul de apariţie a diabetului. Este demonstrat faptul că sportul contribuie la controlul nivelului de zahăr din sânge, iar mersul pe biciletă practicat în mod regulat ajută la prevenţia apariţiei diabetului de tip II.

Reduce stresul, anxietatea şi depresia. Ştii că sportul te ajută să te relaxezi, nu? Poate că ai experimentat de-a lungul timpului. Dacă nu mai ştii cum să te relaxezi, eşti stresat cu serviciul, cu probleme financiare şi alte lucruri cotidiene, mersul pe bicicletă te ajută să eliberezi stresul acumulat de-a lungul zilelor, să scapi de depresii şi să fii mai relaxată în doar 15 minute.

Unde mai pui că poţi să asculţi şi melodiile tale preferate aşa că sigur te vei simţi mult mai bine. Încearcă! Nu ai nimic de pierdut nu-i aşa?

Creşte tonusul muscular. Dacă simţi că musculatura ta nu mai este atât de fermă cum era altădată, ai devenit nemulţumită de aspectul tău fizic, e timpul să faci ceva în privinţa asta. Şi ce modalitate mai bună decât să ieşi seara în parc, pe răcoare, eventual însoţită de o prietenă şi să îţi lucrezi musculatura?

Ţi se va părea greu la început dar pe parcurs vei vedea că va deveni o adevărată pasiune şi nici nu îţi vei mai da seama când trece timpul.

Acum că ai aflat care sunt principalele şapte beneficii ale mersului pe bicicletă, nu îţi mai rămâne decât să te înarmezi cu o bicicletă, multă energie, bună-dispoziţie şi timp liber. Cu siguranţă rezultatele nu vor întârzia să apară!

 Andreea Nicoleta Alistar

Surse foto:

guardian.co.uk

bikerumor.com